Search
Now showing items 1-4 of 4
Metafory literackie w procesie (auto)modelowania i rozwoju młodego czytelnika
(2019)
Artykuł prezentuje wyniki badań dziecięcych predyspozycji metaforyzacyjnych, czyli zdolności
rozumienia, rozpoznawania i tworzenia metafor. Badania zostały przeprowadzone wśród
dzieci w wieku 6–9 lat podczas realizacji ...
„Teatr będzie na świecie źródłem nauki dla wszystkich” (Natjaśastra) – o edukacyjnych aspektach indyjskiego tańca klasycznego
(2019)
Artykuł stanowi refleksję na temat edukacyjnych walorów klasycznego tańca indyjskiego.
Indyjski taniec klasyczny łączy dwa aspekty: taniec abstrakcyjny (sanskr. nritta) i taniec
przedstawiający (sanskr. nritja). Szczególnie ...
Artystyczne transmisje afektu
(2019)
W artykule przedstawiam formy wykorzystania afektu w edukacji artystycznej. Doświadczenia
emocjonujących spotkań z miejscami, w których powstawały ważne spektakle, gdzie tworzyli
wielcy artyści i poeci, są wskazane jako ...
Uczeń, widz, współtwórca – wartości edukacyjne tańca i dziedzictwa teatru baletowego w kształceniu dzieci i młodzieży
(2019)
Spotkanie ze sztuką tańca pozwala dzieciom na zapoznanie się ze spektrum wartości wykraczających
poza obszar przypisany do zawodu tancerza. Absolutna harmonia między umysłem
i ciałem, leżąca u podstaw tańca, wynika z ...