Studia de Cultura: Recent submissions
Wyświetlanie pozycji 41-60 z 523
-
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 350. Studia de Cultura 14 (2). Człowiek i technologia: aspekty cyberkulturowe, komunikacyjne i prawne
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2022) -
Wirtualne zgromadzenia w spółkach kapitałowych
(2022)Wprowadzone w latach 2019-2020 modyfikacje zasad odbywania zgromadzeń w spółkach kapitałowych, pomimo ich zasadniczo pozytywnej oceny, generują nowe problemy prawne. Jeden z nich dotyczy możliwości odbywania „w pełni ... -
Pojęcie dostawcy usług społeczeństwa informacyjnego w świetle Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/790
(2022)Opracowanie omawia jeden z problemów związanych z prawem wydawców prasy przewidzianym przez normy Dyrektywy 2019/790, a mianowicie zagadnienie interpretacji pojęcia „dostawcy usług społeczeństwa informacyjnego”. Analiza ... -
Dozwolony użytek w zakresie eksploracji tekstów i danych w świetle Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/790
(2022)W artykule przeprowadzono analizę prawodawstwa europejskiego w zakresie eksploracji tekstów i danych na podstawie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/790 w sprawie praw autorskich i pokrewnych na jednolitym ... -
Otwarte dane i ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego – nowoczesne narzędzia zapewniania konstytucyjnej zasady równego dostępu do dóbr kultury
(2022)W artykule omówiono konstytucyjną zasadę dostępu do dóbr kultury, konstytucyjną zasadę zrównoważonego rozwoju, gwarancje składające się na prawo do kultury, a także wolność twórczości artystycznej, badań naukowych, ... -
Czy należy prawnie regulować funkcjonowanie platform mediów społecznościowych?
(2022)Celem niniejszego tekstu jest próba odpowiedzi na pytanie, czy istnieje dziś potrzeba, czy może wręcz konieczność regulacji prawnej funkcjonowania mediów społecznościowych. W przypadku pozytywnej odpowiedzi w dalszej ... -
Viral challenges as a new form of museums’ activity in social media
(2022)Due to the new social media channels as well as an increase of content created, growingly important is a creative approach to the content creation. One way is the forming of the viral content and challenges. The pandemic ... -
Robo sapiens: Nowy Obcy czy kolejny krok w ewolucji człowieka?
(2022)Człowiek od zarania dziejów marzył o stworzeniu sztucznego życia, dając temu wyraz choćby w sztuce antycznej. Obecnie ludzkość posiada niedostępne wcześniej możliwości wykorzystania zdobyczy techniki, które mogą doprowadzić ... -
University in face of AI – an introduction to the analysis
(2022)The article addresses the problem of the university’s crisis in the face of technological changes, including the particularly dynamically developing artificial intelligence and machine learning. In such a frame of ... -
Laboratoria edukacji medialnej w Polsce
(2022)Celem niniejszego artykułu jest analiza koncepcji medialabu oraz jej znaczenia dla edukacji medialnej. Artykuł uwzględnia współczesny dyskurs dotyczący laboratoriów cyfrowej humanistyki oraz szerzej ujmowanego zwrotu ... -
Od intrygi i spisku do zagrożeń hybrydowych. Nowe kompetencje i edukacja medialna w cyberkulturze 3.0
(2022)Celem artykułu jest ukazanie relacji między intrygą i spiskiem a medium dominującym i kompetencjami jego użytkowników. Problematyka ta została ukazana w perspektywach: diachronicznej oraz funkcjonalnej, z uwzględnieniem ... -
Słowo od Redaktorów Tematycznych
(2022) -
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 348. Studia de Cultura 14 (1). Cyberkultura 3.0: Media. Edukacja. Prawo
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2022) -
Hortense Belhôte discovers the secrets of painting masterpieces. Queer and camp footprints as a means of a new manifestation and categorization of works in arte.tv
(2021)Hortense Belhôte, a French art historian, asks questions about the possibilities and limits of queering masterpieces of world painting. Her series of film essays entitled Please do not touch! (Merci de ne pas toucher!) ... -
Teaching English online based on the experience of the “AZS” Language School in Szczytno
(2021)The article examines four major research problems related to the activities of the “AZS” Language School during the COVID-19 pandemic and attempts to answer four research questions. Altogether, 73 people participated in ... -
Instytucje kultury podczas pierwszej fali pandemii koronawirusa – analiza porównawcza działań w mediach społecznościowych wybranych teatrów
(2021)Media społecznościowe zrewolucjonizowały myślenie o kanałach dotarcia do odbiorców. Ich istnienie okazało się szczególnie znamienne w pandemii koronawirusa. Codzienność przeniosła się do internetu, a proces ten nie ominął ... -
Krakowskie instytucje kultury w czasach pandemii COVID-19. Case study
(2021)Celem przedstawionych w artykule badań była diagnoza kluczowych problemów, z jakimi mierzyły się w roku 2020 i 2021 krakowskie instytucje kultury. Na potrzeby artykułu w czerwcu 2021 roku przeprowadzono trzy ustrukturyzowane ... -
Wpływ pandemii na branżę beauty. Analiza komunikacji marek sektora beauty w mediach społecznościowych
(2021)Pandemia wirusa SARS-CoV-2 zatrzymała gospodarkę i wymusiła jej całkowitą reorganizację. Branże kreatywne każdego dnia walczą o podtrzymanie produkcji, zachowanie ciągłości finansowej i przeorganizowanie swoich struktur ...