Przeglądaj Monografie / Rozdziały (WP) według autora "Gunia, Grażyna"
-
Integrująca rola ćwiczeń słuchowych w procesie wspomagania rozwoju kompetencji komunikacyjnej dzieci niesłyszących. Tradycja czy innowacja?
Gunia, Grażyna (2017)The aim of the study is to present the importance of listening exercises in the preventive, diagnostic and therapeutic activities for people with impaired communication skills. Theoretical and practical methods, principles ... -
Koncepcja kształcenia logopedy - terapeuty mowy w zakresie pedagogiki specjalnej
Gunia, Grażyna (1996) -
Subiektywny obraz zdrowia oraz zachowań zdrowotnych uczniów z wadą słuchu
Gunia, Grażyna (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2010) -
Suffering or Joy in the Process of Rehabilitating People with Hearing Impairment?
Gunia, Grażyna (2014)Since the establishment of deaf education as a subdiscipline of special pedagogy people have asked many questions: Is deafness a punishment? Does a deaf person feel pain caused by hearing damage? In order to answer these ... -
System kształcenia pedagogów specjalnych : ciągłość i możliwości zmian
Banach, Czesław; Sękowska, Zofia; Maciarz, Aleksandra; Kosakowski, Czesław; Wyczesany, Janina; Grochmal-Bach, Bożena; Oleńska-Pawłak, Teresa; Kruk-Lasocka, Joanna; Gunia, Grażyna; Pilecka, Władysława; Łaś, Helena; Eckert, Urszula; Borzyszkowska, Halina; Szecówka, Adam; Dykcik, Władysław; Korzon, Aniela; Lausch-Żuk, Jolanta; Szychowiak, Barbara; Oszustowicz, Barbara; Urban, Bronisław (Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1996)Praca zbiorowa, którą oddajemy do rąk Czytelników, przedstawia problematykę kształcenia pedagogów specjalnych w Polsce. Pokazuje różne rozwiązania w zakresie kształcenia pedagoga specjalnego, ukazuje aktualne potrzeby ... -
Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością wobec tradycji i innowacji. T. 4.1
Gunia, Grażyna; Ochman, Agnieszka; Trojańska, Małgorzata; Dormus, Katarzyna; Zaorska, Marzenna; Twardowski, Andrzej; Parys, Katarzyna; Czyż, Anna; Dyduch, Ewa; Szymajda, Agnieszka; Gołąbek-Jonak, Patrycja; Bora, Anna; Biesiadecka, Magdalena; Mihilewicz, Stanisław; Żuchowska-Skiba, Dorota; Baraniewicz, Danuta; Brudniak, Monika; Buczek, Agnieszka; Sikorski, Jacek; Masłowska, Monika; Michalczyk, Anna; Wolska, Danuta; Superson, Barbara; Pasteczka, Magdalena; Bidziński, Karol; Olszewski, Sławomir; Kościółek, Maria (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017)Niniejszy – czwarty tom cyklicznego opracowania: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością, stanowi kontynuację formuły teoretyczno-empirycznych poszukiwań odpowiedzi na ... -
Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 3.1
Gunia, Grażyna; Baraniewicz, Danuta (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2014)Cele pedagogiki specjalnej w przeszłości i w perspektywie przyszłości muszą zmierzać do wspomagania rozwoju biopsychospołecznego ludzi w biegu ich życia, zapobiegać pierwotnym i wtórnym konsekwencjom chorób, niepełnosp ... -
Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 4.2. Konteksty indywidualne i środowiskowe
Parys, Katarzyna; Mikrut, Adam; Winczura, Barbara; Łaba-Hornecka, Agnieszka; Ochman, Agnieszka; Lew-Koralewicz, Aneta; Aondo-Akaa, Bawer; Konarska, Joanna; Czerwińska, Kornelia; Kocoń, Malwina; Aondo-Akaa, Grażyna; Burczyc, Dorota; Wojciechowski, Franciszek; Opozda-Suder, Sylwia; Minczakiewicz, Elżbieta M.; Kobosko, Joanna; Trojańska, Małgorzata; Biernat, Mateusz; Gunia, Grażyna; Konieczna, Iwona; Skrzetuska, Ewa; Tuchowska, Jagoda; Węsierska, Katarzyna; Gałuszka, Izabella (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017)