Przeglądaj Monografie / Rozdziały (WP) według tematu "uczniowie"
Wyświetlanie pozycji 1-9 z 9
-
Niedostosowanie społeczne uczniów a niepowodzenia szkolne
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2008)Problematyką zarówno niepowodzeń szkolnych, jak i niedostosowania społecznego zajmowało się wielu pedagogów i psychologów. Dużo uwagi poświęcono każdemu z tych zagadnień oddzielnie, natomiast w dostępnej i znanej mi ... -
Szkoła : współczesne konteksty interpretacyjne
(Wydawnictwo Naukowe UP, 2015)Zamysłem Redaktorek tej monografii i było przedstawienie miejsca, w którym dokonuje się proces edukacyjny. Atutem prezentowanych w poszczególnych rozdziałach artykułów jest dostrzeżenie roli i znaczenia współczesnej szkoły ... -
Szkoła twórcza w odtwórczym świecie
(Wydawnictwo Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2013)Zbiorowe opracowanie opatrzone zostało tytułem SZKOŁA TWÓRCZA W ODTWÓRCZYM ŚWIECIE. Naczelnym pojęciem jest „szkoła twórcza”, bo taką być powinna. To ruch nowego nauczania w pierwszej połowie XX w. sformułował pojęcie ... -
Szkoła źródłem kreowania obrazu siebie i świata uczniów
(2013)Rozwój dziecka we wszystkich jego aspektach jest nierozerwalnie związany ze środowiskiem, w jakim przebiega. W okresie późnego dzieciństwa rodzina i szkoła stanowią najbardziej znaczące dla dziecka środowiska. Zmiany ... -
Uczeń i nauczyciel w edukacji muzycznej
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2003) -
Wartości kształcenia szkolnego a rola rodziców
(2011)Nawiązując do badań własnych, autorka skupiła się na pozytywnych i negatywnych uwarunkowaniach realizowania wartości kształcenia w praktyce edukacyjnej. Wśród korzystnych czynników nauczyciele wskazywali na rolę środowiska ... -
Wartości kształcenia we współczesnej szkole
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2010)W książce na bazie literatury pedagogicznej, psychologicznej, socjologicznej, filozoficznej, dokonano klasyfikacji wartości ważnych w edukacji szkolnej i sformułowano ich definicje. Jako podstawę klasyfikacji przyjęto ... -
Wstęp
(2015)
