Wyświetlanie pozycji 1-9 z 9

    • Niedostosowanie społeczne uczniów a niepowodzenia szkolne 

      Domagała-Kręcioch, Agnieszka (Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2008)
      Problematyką zarówno niepowodzeń szkolnych, jak i niedostosowania społecznego zajmowało się wielu pedagogów i psychologów. Dużo uwagi poświęcono każdemu z tych zagadnień oddzielnie, natomiast w dostępnej i znanej mi ...
    • Szkoła : współczesne konteksty interpretacyjne 

      Ryk, Andrzej; Ocetkiewicz, Iwona; Kopik, Aldona; Walotek-Ściańska, Katarzyna; Wnęk-Gozdek, Joanna; Kwatera, Anna; Wrzeszcz, Natalia; Kulesza, Wanda; Mądry-Kupiec, Małgorzata; Pawlak, Bożena; Gałuszka, Izabella; Czyż, Anna; Łacina-Łanowski, Artur; Alejziak, Bożena; Maciejowski, Wojciech (Wydawnictwo Naukowe UP, 2015)
      Zamysłem Redaktorek tej monografii i było przedstawienie miejsca, w którym dokonuje się proces edukacyjny. Atutem prezentowanych w poszczególnych rozdziałach artykułów jest dostrzeżenie roli i znaczenia współczesnej szkoły ...
    • Szkoła twórcza w odtwórczym świecie 

      Kucha, Ryszard; Gębuś, Dorota; Kucha, Magdalena; Frankiewicz, Ewa; Kowalczyk, Renata; Stavreva Veselinovska, Snezana; Kirova, Snezana; Walewander, Edward; Dolata, Elżbieta; Kochan, Kataryzna; Frýdková, Eva; Ravchyna, Tanya; Kovalchuk, Larysa; Pyatakova, Halyna; Sarnat-Ciastko, Adrianna; Widawska, Edyta; Brasławska-Haque, Mirosława; Gawle-Wiernasz, Małgorzata; Zając, Agnieszka; Kiełb-Grabarczyk, Dorota; Jakimiuk, Beata; Lesner, Wiesław; Suchmiel, Jadwiga; Shved, Mariya; Sirotová, Mariana; Tanabe, Shunji; Chepil, Mariya; Tokarenko, Oksana; Jurzysta, Kazimierz; Sowiński, Andrzej J.; Malik, Magdalena; Gal, Katarzyna; Fatyga, Magdalena; Apanel, Danuta; Szostak, Joanna; Noworyta, Anna; Kita, Sylwia; Smetanová, Eva; Mazurek, Kas; Winzer, Margret A.; Chepil, Oresta; Wojniak, Justyna (Wydawnictwo Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2013)
      Zbiorowe opracowanie opatrzone zostało tytułem SZKOŁA TWÓRCZA W ODTWÓRCZYM ŚWIECIE. Naczelnym pojęciem jest „szkoła twórcza”, bo taką być powinna. To ruch nowego nauczania w pierwszej połowie XX w. sformułował pojęcie ...
    • Szkoła źródłem kreowania obrazu siebie i świata uczniów 

      Żądło, Joanna (2013)
      Rozwój dziecka we wszystkich jego aspektach jest nierozerwalnie związany ze środowiskiem, w jakim przebiega. W okresie późnego dzieciństwa rodzina i szkoła stanowią najbardziej znaczące dla dziecka środowiska. Zmiany ...
    • Uczeń i nauczyciel w edukacji muzycznej 

      Ławrowska, Romualda (Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2003)
    • Wartości kształcenia szkolnego a rola rodziców 

      Bereźnicka, Małgorzata (2011)
      Nawiązując do badań własnych, autorka skupiła się na pozytywnych i negatywnych uwarunkowaniach realizowania wartości kształcenia w praktyce edukacyjnej. Wśród korzystnych czynników nauczyciele wskazywali na rolę środowiska ...
    • Wartości kształcenia we współczesnej szkole 

      Bereźnicka, Małgorzata (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2010)
      W książce na bazie literatury pedagogicznej, psychologicznej, socjologicznej, filozoficznej, dokonano klasyfikacji wartości ważnych w edukacji szkolnej i sformułowano ich definicje. Jako podstawę klasyfikacji przyjęto ...
    • Wstęp 

      Ocetkiewicz, Iwona; Wnęk-Gozdek, Joanna (2015)