Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 18
Uwarunkowania edukacji i rehabilitacji uczniów o specjalnych potrzebach w rozwoju
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2006)
Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w województwie małopolskim
(2017)
Niniejsza praca jest odpowiedzią na pytania dotyczące kondycji polskiej pedagogiki specjalnej.
Analizie poddano działalność placówek oświatowych, których zadaniem jest edukacja
i wychowanie dzieci i młodzieży w myśl ...
Język - komunikacja - niepełnosprawność : wybrane zagadnienia
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2003)
Rozwój języka dziecka, również języka dziecka z określoną niepełnosprawnością,
stanowi przedmiot zainteresowań przedstawicieli różnych nauk humanistycznych.
Analizują oni jednak nieco inne problemy szczegółowe. Językoznawców ...
Czynniki efektywnego nauczania matematyki w klasach początkowych szkoły specjalnej
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1985)
Metoda ośrodków pracy stosowana jest w procesie nauczania, wychowania i terapii dzieci odchylonych od normy,
szczególnie zaś - upośledzonych umysłowo. Przewiduje ona ścisły związek pomiędzy treściami programu nauczania ...
Jak porozumiewają się dzieci niesłyszące z osobami słyszącymi : analiza wybranych interakcji komunikacyjnych
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2000)
Oczekiwania społeczne wobec placówek oświatowych przeznaczonych dla uczniów nie słyszących nastawione są na efekty
uzewnętrzniające się między innymi stopniem opanowania systemu języka polskiego w wyniku rehabilitacji ...
Autyzm wyzwaniem naszych czasów
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2000)
Autyzm - mimo prawie 60-letniej historii - stanowi w dalszym ciągu wyzwanie dla nauki w nadchodzącym wieku.
Pogłębiając wiedzę o etiologii, diagnozie i terapii wciąż poszukujemy mechanizmów neurofizjologicznych, chemicznych ...
Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 3.1
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2014)
Cele pedagogiki specjalnej w przeszłości i w perspektywie przyszłości muszą
zmierzać do wspomagania rozwoju biopsychospołecznego ludzi w biegu
ich życia, zapobiegać pierwotnym i wtórnym konsekwencjom chorób, niepełnosp ...