• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2010, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 1
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2010, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 1
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interpretacja jako dialog. W poszukiwaniu celów i metod interpretacji dzieła malarskiego

Thumbnail
View/Open
Interpretacja jako dialog... (302.0Kb)
Author:
Karkut, Dorota
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 71, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 1 (2010), s. [254]-262
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2010
Metadata
Show full item record
Abstract
The article is an attempt to identify the directions of research and activity in the work of a teacher who employs the works of visual art in the Polish language class. It presents the most important views on the analysis of a visual artwork; the author draws attention to the necessity of concerning the variety of teaching methods in the didactic process; she also points out the role of the dialogue (between the teacher and the pupils, and between the visual and textual works of art) in the discovery of the meanings of a literary text, and the role of the associated visual-artistic contexts. This dialogue requires the teacher of Polish to be highly conscious in the selection of the goals and methods of work.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6902
Collections
  • 2010, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image