Numer 4 (2012)

Spis treści:
  1. Słowo od Redaktora - Bogusław Skowronek
  2. „Zgorszenie postludzkie” – posthumanistyczne definiowanie zgorszenia w obszarze technologii, informacji i relacjach międzygatunkowych - Jan Stasieńko
  3. Sztuka „gorszenia”, czyli o zgorszeniu jako doświadczeniu dzieła. Konteksty i uwarunkowania - Ryszard Solik
  4. „Detronizacja powagi”. Szkic o obecności campu w polskiej prozie - Dominika Kotuła
  5. Hermanna Nitscha Teatr Orgii i Misteriów jako powód do zgorszenia? - Krzysztof Wałczyk
  6. „Przepisane” historie życia Chrystusa: Panna Ferbelin Stefana Chwina oraz Ewangelia według Jezusa Chrystusa Jose Saramago - Agnieszka Ogonowska
  7. Czy istnieje jeszcze tabu? Kilka refleksji na temat prozy polskiej po roku 1989 - Iwona Pięta
  8. Poetyka gorszenia? Sacrum w kontekście autonomizowania się sloganu reklamowego we współczesnej polskiej prozie, poezji i dramacie - Bogusława Bodzioch-Bryła
  9. Gorsząca inność. Dziecko jako abiekt - Jakub Rawski
  10. Dzieje grzechu, czyli kontrowersje wokół polskiej recepcji twórczości filmowej Waleriana Borowczyka - Paulina Kwas
  11. Zgorszenie jako strategia walki szwedzkich artystów filmowych ze społeczeństwem - Tomasz Adamski
  12. Wulgaryzmy jako problem dla leksykografa (nie tylko w związku z pracami nad Wielkim słownikiem języka polskiego PAN) - Piotr Żmigrodzki
  13. Wulgarny internauta, czyli kilka słów o zgorszeniu w sieci - Małgorzata Kuruc
  14. Językowe konceptualizacje czynności autoerotycznych. Rekonesans lingwistyczno-kulturowy - Bogusłąw Skowronek
  15. Czy podręczniki do nauczania języka polskiego jako obcego mają marginesy? - Joanna Paździo
  16. Zapożyczenia z języków romańskich – gorsze zapożyczenia? Rola galicyzmów i italianizmów w nauczaniu języka polskiego jako obcego - Agnieszka Jasińska
  17. Bruno Schulz jako bohater narracji muzealnych - Agnieszka Ogonowska

Recent Submissions