• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Pedagogiczne
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Pedagogiczne
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 165. Prace Pedagogiczne 15. Ze studiów nad językiem dziecka i literaturą dziecięcą

Thumbnail
View/Open
RN-D. Z. 165. Prace Pedagogiczne 15 (5.057Mb)
Author:
Kawka, Maciej
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-editor:
Kawka, Maciej
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 83-85898-31-X
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-2356
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1994
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
Prezentowany tom zawiera prace, których autorami są głównie pracownicy naukowi utworzonego w listopadzie 1991 roku decyzją Rektora i Senatu Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie Zakładu Początkowego Nauczania Języka Polskiego. Założeniem ogólnym i dominującym przeświadczeniem towarzyszącym podejmowanym w nowo utworzonym Zakładzie prac badawczych było przekonanie o konieczności nie tylko kontynuowania, ale także rozwijania tradycyjnych w krakowskiej WSP badań nad językiem dziecka i literaturą dla dzieci. W niniejszym tomie zamieszczone zostały prace tematycznie związane z językiem dziecka, kształceniem sprawności językowej oraz niektórymi aspektami tekstów literatury dziecięcej. Mimo iż tematyka artykułów dotyczy pewnego specjalnego kręgu zagadnień ograniczonych przede wszystkim wiekiem dziecka - od 3 do 10 lat, a więc okresu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, to zakres problematyki zawartej w zbiorze jest dość szeroki, a tematyka zróżnicowana. Obok prac typowo językoznawczych dotyczących zastosowania metodologii badań lingwistycznych w pedagogice lub słowotwórstwa (deminutywa w języku uczniowskim) są tu artykuły z pogranicza językoznawstwa i logopedii, poprawności językowej (prace o anakolutach i poprawności w zakresie struktury tematyczno-rematycznej wypracowań uczniów klasy trzeciej), a także z zakresu teorii tekstu i aksjologii, literatury dla dzieci i metodyki początkowego nauczania języka polskiego (swobodne teksty w nauczaniu języka polskiego). Autorzy prezentowanych w tym tomie artykułów mają nadzieję, że okażą się one interesujące zarówno dla osób zajmujących się problematyką rozwoju języka dziecka o orientacji lingwistycznej, jak i dla odpowiednio przygotowanych psychologów, a także dla tych czytelników, którzy chcieliby tematykę prac wykorzystać praktycznie podczas lekcji języka polskiego w klasach początkowych.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7751
Collections
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Pedagogiczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image