• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2013, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2013, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uczniowskie zmagania ze słowem. O pisaniu dłuższej formy wypowiedzi na różnych poziomach nauczania

Thumbnail
View/Open
Uczniowskie zmagania... (518.0Kb)
Author:
Guzy, Anna
Niesporek-Szamburska, Bernadeta
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 140, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4 (2013), s. [45]-63
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
linguistic education
text writing competence
letter
essay
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
The authors show a fragment of broader research on the state of linguistic knowledge in students and its translation to skills. The main goal of the presented part of the research is defining the level of text creation competence in Primary School students (3rd and 6th grade) and Lower Secondary School students (3rd grage), whereas the object of the research are texts written by the children (letters and compositions). In order to define text creation skill on different levels of education in measurable values and to illustrate it, point value is assumed for each component of the competence (text structure, pragmatic background, cognitive aspect and chosen linguistic and stylistic features). Comparing the level of skills in terms of command of language while creating longer text yields unexpected results: initially the level of text creation competence rises with age and school education – it reaches higher in 6th grade students in comparison with the abilities of younger students. In Lower Secondary School students, however, the level of the skill decreases dramatically. Also, the research shows that all students achieve the lowest results in terms of linguistic and stylistic correctness.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8574
Collections
  • 2013, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image