dc.description.abstract | Książka składa się z trzech rozdziałów, które obejmują treści poświęcone podstawom teoretycznym, przede wszystkim z zakresu pedagogiki rodziny, ale także zagadnienia z innych dyscyplin pedagogicznych, psychologii, socjologii, aksjologii, technologii informacyjnej etc., związanych z problematyką rodziny. Zdefiniowano i omówiono w niej pojęcie rodziny, scharakteryzowano jej funkcje, przedstawiono zagadnienia związane z rodziną i wychowaniem w przeszłości i obecnie, wskazując na liczne przeobrażenia w tym zakresie. Określono również rolę rodziny w procesie wychowania, jej specyfikę, wyzwania i trudności, a także możliwości jej wspierania. Każdy podrozdział zawiera zadania i problemy do rozwiązania, dzięki którym odbiorcy mogą zweryfikować swoją wiedzę i stopień przyswojenia materiału. Niniejsze opracowanie skierowane jest przede wszystkim do pedagogów oraz innych specjalistów zajmujących się problematyką wychowania, jak również do nauczycieli, wychowawców, studentów kierunków pedagogicznych, nauczycielskich oraz do przyszłych i obecnych rodziców. Podjętą tematykę autorka kontynuowała w kolejnej monografii, pt. Kultura pedagogiczna rodziców w społeczeństwie informacyjnym (2015), która zawiera również opis badań empirycznych. | pl_PL |