Show simple item record

dc.contributor.authorBereźnicka, Małgorzatapl_PL
dc.date.accessioned2016-04-25T14:56:48Z
dc.date.available2016-04-25T14:56:48Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.isbn978-83-7271-617-0
dc.identifier.issn0239-6025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/926
dc.description.abstractW książce na bazie literatury pedagogicznej, psychologicznej, socjologicznej, filozoficznej, dokonano klasyfikacji wartości ważnych w edukacji szkolnej i sformułowano ich definicje. Jako podstawę klasyfikacji przyjęto cztery filary J. Delorsa, z którymi związano kolejne grupy wartości ważnych w edukacji dzieci i młodzieży. W części empirycznej omówiono wyniki badań związanych z wartościami eksponowanymi w teorii, w oczekiwaniach społecznych (analiza treści 444 artykułów prasowych) i w założeniach programowych (analiza 14 gimnazjalnych programów kształcenia oraz 10 podstaw programowych), zestawiając je z tymi, jakie realizuje się w praktyce edukacyjnej, na podstawie opinii 170 nauczycieli i 713 uczniów gimnazjów. Głównym celem była tu więc diagnoza, stanowiąca podstawę ustalenia wskazówek, dzięki którym realizacja wartości kształcenia - poznawczo-intelektualnych, moralno-społecznych, twórczych, estetycznych, zdrowotnych i ekologicznych - mogłaby stać się bardziej efektywna.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Krakówpl_PL
dc.relation.ispartofseriesPrace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 568pl_PL
dc.subjectwartościpl_PL
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectkształceniepl_PL
dc.subjectwychowaniepl_PL
dc.subjectszkołapl_PL
dc.subjectnauczycielepl_PL
dc.subjectuczniowiepl_PL
dc.titleWartości kształcenia we współczesnej szkolepl_PL
dc.typeBookpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record