Poglądy glottodydaktyków-rusycystów na nauczanie gramatyki obcojęzycznej (rosyjskiej) w polskiej szkole
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Balandyk, Paulina
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 179, Studia Russologica 7 (2014), s. [124]-133
Język: pl
Słowa kluczowe:
teaching grammardeduction
induction
grammar presentation
grammar phenomena in teaching Russian as a foreign language
grammar in teaching foreign languages
grammar in teaching Russian
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The article focuses on issues connected with teaching grammar during foreign language lessons
(mainly Russian) in Polish schools. The views of Russian language teaching specialists of
Polish nationality are presented, including the supporters of the comparative method, active
method, repetitive-creative method and situational-activity method as well as their approach
to teaching grammar. The article presents the ways of presenting material, its consolidation
and practical use.
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
Powiązane pozycje
Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.
-
Konstrukcje orzeczenia modalnego w wypowiedziach dzieci w wieku przedszkolnym : ujęcie lingwoedukacyjne
Brzdęk, Ewa (2011)Celem rozprawy jest próba interpretacji orzeczenia modalnego z punktu widzenia lingwistyczno-edukacyjnego. Dwuwymiarowość zjawiska akwizycji polega na: wyznaczeniu stopnia opanowania konstrukcji orzeczenia modalnego z ... -
Akceptowalność a nauczanie gramatyki języka angielskiego : składnia czasownika
Ścibior-Gajewska, Anna (2009)Praca porusza zagadnienia związane z akceptowalnością struktur gramatycznych uznawanych za niepoprawne przez podręczniki gramatyki angielskiej oraz gramatyki opisowe języka angielskiego. Motywy podjęcia powyższego tematu ... -
Samokształecenie historyczne uczniów gimnazjów galicyjskich w dobie autonomii (1867-1918)
Kudła, Lucyna (2002)Celem pracy było ukazanie przyczyn, kierunków i treści samokształcenia historycznego podejmowanego przez gimnazjalistów w Galicji w okresie autonomii. Ukazała ona wpływ na uczniów działających ugrupowań politycznych, ...