Wartości kształcenia szkolnego a rola rodziców
View/ Open
Author:
Bereźnicka, Małgorzata
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Wartość i dobro rodziny / red. Jarosław Jęczmień, Marian Zdzisław Stepulak. - Lublin : Wydawnictwo KUL, 2011. - S. [443]- 454.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
rodzicewartości
praktyka edukacyjna
uczniowie
nauczyciele
kształcenie
Date: 2011
Metadata
Show full item recordAbstract
Nawiązując do badań własnych, autorka skupiła się na pozytywnych i negatywnych uwarunkowaniach realizowania wartości kształcenia w praktyce edukacyjnej. Wśród korzystnych czynników nauczyciele wskazywali na rolę środowiska rodzinnego (zwłaszcza na współpracę z rodzicami, rzadziej na zaszczepianie wychowankom wartości w domu). Natomiast do negatywnych uwarunkowań zaliczali m.in. trudną współpracę z rodzicami oraz brak zaszczepiania wartości w domu.