O Repozytorium Uniwersytetu Pedagogicznego
Repozytorium Uniwersytetu Pedagogicznego eRUP zawiera publikacje naukowe oraz inne materiały związane z działalnością naukową pracowników Uniwersytetu Pedagogicznego. Celem repozytorium jest gromadzenie i upowszechnienie dorobku naukowego pracowników oraz promowanie badań naukowych prowadzonych na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Gromadzenie i udostępnianie rozpraw doktorskich w Repozytorium Uniwersytetu Pedagogicznego eRUP jest regulowane Zarządzeniem nr R/Z.0201-15/2015 Rektora Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 16 czerwca 2015 r.
Informacja o dofinansowaniu projektu
Dofinansowano w ramach programu „Społeczna Odpowiedzialność Nauki - Wsparcie dla bibliotek naukowych” Ministerstwa Edukacji i Nauki (wcześniej Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego).
Nazwa projektu:Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych [SONB/SP/465103/2020]
Kwota dofinansowania:213 300,00 zł
Kwota całkowita projektu:238 300,00 zł
Termin realizacji:1 czerwca 2020 r. do 31 maja 2021 r.
Głównym celem projektu jest organizacja kolekcji czasopism naukowych (Rocznik Naukowo-Dydaktyczny, Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis / Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis) w Repozytorium UP wraz z opracowaniem części czasopism wydawanych przez UP. Do repozytorium zostaną wprowadzone cyfrowe wersje czasopism w wariancie zgodnym z postacią drukowaną, dla poszczególnych artykułów zostaną utworzone rekordy analityczne, zawierające odnośniki do ich pełnych tekstów znajdujących się w repozytorium. Dzięki temu dorobek badawczy i publikacyjny pracowników naukowych, doktorantów i studentów uczelni będzie możliwy do wyszukania nie tylko w katalogu komputerowym Uniwersytetu Pedagogicznego i Centralnym Katalogu NUKAT, ale również w światowym katalogu WorldCat i poprzez Google. Wszystkie opracowywane czasopisma zamieszczone zostaną w trybie otwartego dostępu. (Z)realizowany projekt jest kontynuacją wcześniej podjętych działań, a także zakłada dalsze prace rozwijające platformę cyfrową Repozytorium UP pod względem naukowych publikacji pracowników Uniwersytetu Pedagogicznego.
Communities in DSpace
Select a community to browse its collections.
Recently Added
-
Metodyka kompleksowych badań środowiskowo-społecznych obszarów chronionych na przykładzie małopolskich parków krajobrazowych
(2023-10-03)Głównym celem rozprawy doktorskiej było podsumowanie wiedzy na temat stanu środowiska Jurajskich Parków Krajobrazowych, w tym głównie elementów przyrody nieożywionej, przeprowadzenie badań gleb i wód, a przede wszystkim ... -
Polacos y españoles sobre los inmigrantes. Lenguaje de los comentarios en Internet escogidos de los últimos años y la imagen del otro
(2021)In this article we tried to corroborate the supposition that Spaniards are more disposed than the Poles to accept the incoming immigrants from Africa or Near East. In order to confirm or reject this idea we’ve looked ... -
La crisis migratoria relatada por las televisiones públicas: elementos emotivos del lenguaje verbal y visual
(2021)This article analyses the presence and the character of affective elements transmitted by the verbal y visual language used in the news programs of Polish and Spanish public television (TVP and TVE) that informed about ... -
La conceptualización metafórica de la crisis migratoria en el discurso periodístico de derechas: un análisis comparativo de la prensa digital española y polaca
(2021)The article presents the results of a cross-linguistic study of the use of metaphors in the Spanish and Polish right-wing press discourse on the 2015 refugee crisis. Based on a corpus of press articles collected from ... -
Los sustitutos eufemísticos y disfemísticos para nombrar al inmigrante y a la inmigración en los textos informativos
(2021)This text provides a brief analysis of the informative discourse related to the concept of immigration and an immigrant. It focuses on the vocabulary applied to replace the aforementioned terms with several euphemistic ...