O Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej eRUP zawiera publikacje naukowe oraz inne materiały związane z działalnością naukową pracowników Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej. Celem repozytorium jest gromadzenie i upowszechnienie dorobku naukowego pracowników oraz promowanie badań naukowych prowadzonych w Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Gromadzenie i udostępnianie rozpraw doktorskich w Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie eRUP jest regulowane Zarządzeniem nr R.Z.0211.96.2023 Rektora Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 13 listopada 2023 r.
Informacja o dofinansowaniu projektu
Dofinansowano w ramach programu „Społeczna Odpowiedzialność Nauki - Wsparcie dla bibliotek naukowych” Ministerstwa Edukacji i Nauki (wcześniej Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego).
Nazwa projektu:Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UKEN wraz z wykonaniem rekordów analitycznych [SONB/SP/465103/2020]
Kwota dofinansowania:213 300,00 zł
Kwota całkowita projektu:238 300,00 zł
Termin realizacji:1 czerwca 2020 r. do 31 maja 2021 r.
Głównym celem projektu jest organizacja kolekcji czasopism naukowych (Rocznik Naukowo-Dydaktyczny, Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis / Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis) w Repozytorium UP wraz z opracowaniem części czasopism wydawanych przez UP. Do repozytorium zostaną wprowadzone cyfrowe wersje czasopism w wariancie zgodnym z postacią drukowaną, dla poszczególnych artykułów zostaną utworzone rekordy analityczne, zawierające odnośniki do ich pełnych tekstów znajdujących się w repozytorium. Dzięki temu dorobek badawczy i publikacyjny pracowników naukowych, doktorantów i studentów uczelni będzie możliwy do wyszukania nie tylko w katalogu komputerowym Uniwersytetu Pedagogicznego i Centralnym Katalogu NUKAT, ale również w światowym katalogu WorldCat i poprzez Google. Wszystkie opracowywane czasopisma zamieszczone zostaną w trybie otwartego dostępu. (Z)realizowany projekt jest kontynuacją wcześniej podjętych działań, a także zakłada dalsze prace rozwijające platformę cyfrową Repozytorium UP pod względem naukowych publikacji pracowników Uniwersytetu Pedagogicznego.
Struktura Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
W Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej wydzielono następujące zbiory.
Ostatnio dodane
-
Problematyka bezpieczeństwa w exposé polskich premierów (1989–2014)
(2018)W polskim systemie politycznym premier pełni najbardziej wpływową funkcję. Jego pierwsze przemówienie na tym stanowisku jest programem politycznym i wskazówką działań dla rządu i całej administracji. Analizując kwestie ... -
Procedura nadmiernego deficytu budżetowego jako czynnik bezpieczeństwa finansowego krajów Unii Europejskiej
(2018)Deficyt budżetowy stanowi problem gospodarczy wielu krajów Unii Europejskiej i jest poważnym zagrożeniem ich finansów publicznych. Wiąże się on z licznymi konsekwencjami w postaci wzrostu długu publicznego, kosztami jego ... -
Rekonstrukcja sieci dawnych dróg górniczych w polskich tatrach na podstawie danych z lotniczego skaningu laserowego
(2024-12-18)Celem rozprawy jest odtworzenie sieci dawnych dróg górniczych w Tatrach Zachodnich. Część z nich jest nadal użytkowana. Pozostałe, będące przedmiotem badań, zostały wyłączone z ogólnego użytkowania i podlegają ... -
Bezpieczeństwo Polski w warunkach członkostwa w Unii Europejskiej
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2018)Bezpieczeństwo oznacza stan niezagrożenia, pokoju, pewności. We współczesnych czasach termin ten jest bardzo często używany w wielu dyscyplinach naukowych, w szczególności w naukach o polityce. Zwyczajowo bezpieczeństwo ... -
Dwujęzyczność migowo-pisana dzieci głuchych. Komunikacja i procesy poznawcze
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2018)Dotychczasowe analizy naukowe (m.in. Filipczak, 2014; Rutkowski, Łozińska, 2011a, b) wskazują, że język migowy jest pełnowartościowym, naturalnym językiem wykorzystywanym do komunikacji w środowisku osób G/głuchych. ...