O Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej eRUP zawiera publikacje naukowe oraz inne materiały związane z działalnością naukową pracowników Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej. Celem repozytorium jest gromadzenie i upowszechnienie dorobku naukowego pracowników oraz promowanie badań naukowych prowadzonych w Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Gromadzenie i udostępnianie rozpraw doktorskich w Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie eRUP jest regulowane Zarządzeniem nr R.Z.0211.96.2023 Rektora Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 13 listopada 2023 r.
Informacja o dofinansowaniu projektu
Dofinansowano w ramach programu „Społeczna Odpowiedzialność Nauki - Wsparcie dla bibliotek naukowych” Ministerstwa Edukacji i Nauki (wcześniej Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego).
Nazwa projektu:Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UKEN wraz z wykonaniem rekordów analitycznych [SONB/SP/465103/2020]
Kwota dofinansowania:213 300,00 zł
Kwota całkowita projektu:238 300,00 zł
Termin realizacji:1 czerwca 2020 r. do 31 maja 2021 r.
Głównym celem projektu jest organizacja kolekcji czasopism naukowych (Rocznik Naukowo-Dydaktyczny, Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis / Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis) w Repozytorium UP wraz z opracowaniem części czasopism wydawanych przez UP. Do repozytorium zostaną wprowadzone cyfrowe wersje czasopism w wariancie zgodnym z postacią drukowaną, dla poszczególnych artykułów zostaną utworzone rekordy analityczne, zawierające odnośniki do ich pełnych tekstów znajdujących się w repozytorium. Dzięki temu dorobek badawczy i publikacyjny pracowników naukowych, doktorantów i studentów uczelni będzie możliwy do wyszukania nie tylko w katalogu komputerowym Uniwersytetu Pedagogicznego i Centralnym Katalogu NUKAT, ale również w światowym katalogu WorldCat i poprzez Google. Wszystkie opracowywane czasopisma zamieszczone zostaną w trybie otwartego dostępu. (Z)realizowany projekt jest kontynuacją wcześniej podjętych działań, a także zakłada dalsze prace rozwijające platformę cyfrową Repozytorium UP pod względem naukowych publikacji pracowników Uniwersytetu Pedagogicznego.
Communities in DSpace
Select a community to browse its collections.
Recently Added
-
Unpacking a Blend: the Process of Demetaphorization from the Cognitive Perspective
(2012)Niniejszy artykuł jest próbą ujęcia – z perspektywy, jaką oferuje językoznawstwo kognitywne – zjawiska demetaforyzacji, czyli wydobycia dosłownego znaczenia metafory. Według autorki, zjawisko to ujawnia się w metaforach ... -
The role of semantic factors in passivization: a usage-based study
(2012)Celem niniejszej pracy jest zbadanie, jakie czynniki mają wpływ na częstotliwość pasywizacji czasowników w języku angielskim. Na podstawie danych z korpusu językowego The British National Corpus, autorka bada dwa angielskie ... -
The structure of the noun phrase in English and Polish
(2012)Według najnowszych teorii, grupa imienna stanowi część składową większej frazy, zwanej frazą przedimkową (DP). W języku angielskim obowiązują ścisłe zasady określające pozycję poszczególnych elementów tworzących frazę ... -
Separating the inseparable: acceptability of violations of strict adjacency in English
(2012)W języku angielskim bardzo silny jest związek składniowy pomiędzy czasownikiem a jego dopełnieniem. W gramatyce transformacyjno-generatywnej związek ten reguluje zasada „strict adjacency”, czyli „bezpośredniego sąsiedztwa”. ... -
$L_1$ - and $L_2$ - induced misanalysis of the sound and suprasegmental structure in Philology Students' English
(2012)Artykuł bada przypadki błędnej wymowy studentów filologii angielskiej, koncentrując się nie na podstawianiu dźwięków polskich w miejsce angielskich, a na ważnym aspekcie prozodii jakim jest akcent wyrazowy. Z przeprowadzonych ...