Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-9 z 9
Zaburzenia czytania i pisania u dzieci afatycznych, głuchych i dyslektycznych
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1997)
Praca jest próbą językoznawczego spojrzenia na zaburzenia pisania i czytania u dzieci afatycznych, głuchych i tzw.
dyslektycznych. Staram się w niej pokazać mechanizmy błędów, ich przyczyny, porównując je między sobą, ...
Nauczyciele w Małopolsce w latach drugiej wojny światowej (1939-1945)
(1996)
Praca jest próbą analizy socjo-historycznej środowiska nauczycielskiego w Małopolsce w okresie wojny i okupacji.
Przedmiotem rozważań jest teren okupacji niemieckiej. Struktura wewnętrzna pracy uwzględnia najistotniejsze ...
Świadomość historyczna polskiej młodzieży szkolnej w świetle zawartości czasopism uczniowskich (1918-1939)
(1997)
Praca jest przyczynkiem do rekonstrukcji dziejów świadomości historycznej społeczeństwa polskiego w latach 1918-1939. Przedmiotem analizy jest narracja historyczna uczniów szkół średnich zawarta w czasopismach szkolnych ...
Rozwój systemu gramatycznego u dzieci głuchych
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1992)
Współczesne tendencje kształcenia i wychowania niesłyszących idą w kierunku systemu integracyjnego, który ma włączyć
dzieci głuche do zwykłych szkół i placówek oświatowych, celem umożliwienia nauki w gronie słyszących ...
Stymulowanie aktywności poznawczej dzieci w przedszkolu
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1999)
Problematyka relacji między procesami rozwoju umysłowego i nauczania jest niezwykle ważna i wymaga prowadzenia wielu badań empirycznych. Dla pedagoga istotna jest zarówno wiedza o psychicznym rozwoju dziecka, jak i o ...
Bohaterowie dziejów ojczystych w podręcznikach szkolnych XIX wieku
(1996)
Praca obejmuje treści polskojęzycznych podręczników wykorzystywanych w nauczaniu historii w XIX wieku na ziemiach
polskich zaboru rosyjskiego i austriackiego. W znikomym zakresie wkracza na teren zaboru pruskiego.
Metoda ...
Problemy edukacji i rewalidacji dzieci niepełnosprawnych
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1996)
W wielu krajach świata podejmuje się prace badawcze nad funkcjonowaniem dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach
edukacyjnych. W Polsce wzbogaca się formy opieki i kształcenia tych osób. Wielokierunkowy rozwój szkolnictwa ...
Rozwój systemu gramatycznego u dzieci głuchych
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1995)
Współczesne tendencje kształcenia i wychowania niesłyszących idą w kierunku systemu integracyjnego, który ma
włączyć dzieci głuche do zwykłych szkół i placówek oświatowych, celem umożliwienia nauki w gronie słyszących ...
Edukacja ekologiczna dzieci i młodzieży
(1998)
Nieracjonalne korzystanie z zasobów środowiska naturalnego doprowadza obecnie do wielu groźnych klęsk i katastrof
ekologicznych. Nieodzowne wydaje się szerzenie oświaty ekologicznej na wszystkich szczeblach edukacji. ...