Proces edukacyjny. Tradycja i współczesność w dobie płynnej rzeczywistości. Wołyńskie Ateny w przestrzeni historycznej, edukacyjnej i artystycznej
View/ Open
Author:
Kondraciuk, Piotr
Korzeniowski, Adam
Tęczyńska-Kęska, Małgorzata
Lomakovych, Afanasij
Semik, Monika
Szczyrba-Poroszewska, Joanna
Ursu, Natalia
Czaja-Chudyba, Iwona
Janas, Maria
Olbromska, Urszula
Sobolewski, Stanisław
Stano, Bernadeta
Żądło, Paulina
Tyburski, Jerzy
Batorski, Marek
Janczuk, Julia
Panfilowa, Aleksandra
Sinienkij, Dmitro
Rodziński, Stanisław
Tkaczuk, Switlana
Zuba-Benn, Aleksandra
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-editor:
Żebrowska, Teresa
Sufa, Beata
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn:
978-83-8084-809-2
(e-ISBN) 978-83-8084-810-8
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 2430-7865
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl, uk
Date: 2021
Metadata
Show full item recordDescription:
Na okładce wykorzystano reprodukcję obrazu uczestnika Międzynarodowego Sympozjum Artystyczno-Naukowego „Spotkania w Krzemieńcu” prof. zw. dr hab. Romana Banaszewskiego Pejzaż z Krzemieńca, olej na płótnie, 50x70 cm.Reprodukcje dzieł sztuki współczesnej: archiwa artystów, Teresa Żebrowska.
Reprodukcje dzieł sztuki z kolekcji muzealnych i fotografie: zgodnie z Dz.U.2021.1062 Art.23 Prawo autorskie i prawo pokrewne.
Abstract
Publikacja stanowi ważne i wartościowe przedsięwzięcie wydawnicze, jest cenna zarówno pod względem poznawczym, jak
i praktycznym (...). Ideą przewodnią publikacji ukazującej różne działania i dokonania pedagogów, artystów, ludzi
kultury, jest kształtowanie otwartych postaw na międzykulturową wymianę doświadczeń badawczych, dydaktycznych i
artystycznych (...). Zaprezentowano także ważne z perspektywy procesu kształcenia różnorodne strategie edukacyjne i
artystyczno-naukowe, które w znacznym stopniu mogą przyczynić się do poszerzenia wiedzy w prezentowanych
przestrzeniach tematycznych. Znaczna cześć tematów dotyczy różnorodnych działań podejmowanych (...) na Ziemi
Krzemienieckiej, a więc w miejscach ważnych (...) dla oświaty, kultury polskiej i europejskiej (...). Książka
stanowi trafne połączenie analiz teoretycznych z propozycją praktycznych rozwiązań w zakresie zapoznawania dzieci i
młodzieży z kulturą i sztuką oraz propozycją rozwijania i stymulowania twórczej postawy uczniów. Dla nauczycieli,
artystów, studentów kierunków pedagogicznych, artystycznych publikacja może okazać się pomocna w codziennej
praktyce edukacyjnej, artystycznej, jak i planowaniu nowych przedsięwzięć badawczych.