• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Padaczka w relacji: pacjent - rodzic - terapeuta

Thumbnail
View/Open
Prace Monograficzne nr 704 (6.141Mb)
Author:
Pawłowska-Jaroń, Halina
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 978-83-7271-893-8
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-6025
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
padaczka
dzieci
rodzice
terapeuci
Date: 2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Padaczka jest jedną z najstarszych chorób świata, chorobą o złożonej etiologii, w dużej części cechującą się pojawianiem się napadów padaczkowych. Padaczka jest jedną z najczęstszych chorób społecznych. Jest chorobą, wokół której nagromadziło się wiele mitów, modyfikujących sposób postrzegania przez społeczeństwo dotkniętych nią pacjentów. Poniższa publikacja jest efektem dwustronnych doświadczeń – rodzica i terapeuty, próbą spojrzenia na chorobę z trzech perspektyw: wspomnianych już rodziców, terapeutów i – dzięki odważnym refleksjom – również tych, który dotyczy najbardziej – młodych pacjentów, dzieci i młodzież. Jej założeniem jest ukazanie przetartej wspólnie drogi przez proces diagnozy, terapii, wychodzenia z choroby. Nie twierdzę, że pozycja zawiera wszystkie informacje, które dotyczą procesu chorobowego, mam jednak nadzieję, że choć w małym stopniu ułatwi rodzinom adaptację do nowej sytuacji, wywołanej postawioną diagnozą, terapeutom zaś uświadomi ogrom problemów i zagadnień, które powinny skupić ich uwagę podczas pracy z pacjentem z padaczką i – co równie ważne – z jego rodziną. W rozdziale pierwszym przedstawione zostały wybrane zagadnienia z zakresu budowy i funkcji układu nerwowego. Omówiono kolejno: neuron – podstawową jednostkę układu nerwowego, zarówno budulcową, jak i czynnościową, funkcjonalną organizację mózgowia, zaburzenia ujawniające się w przypadku uszkodzenia określonej okolicy kory mózgowej oraz asymetrię prawej i lewej półkuli mózgu. Rozdział drugi zawiera kompendium wiedzy o padaczce – od historii i ustaleń terminologicznych, poprzez rozpoznanie, klasyfikację napadów, diagnozę różnicową, po sposoby leczenia. Kolejne trzy rozdziały są prezentacją zagadnień związanych z padaczką z punktu widzenia rodzica, pacjenta i terapeuty. Pracę zamyka garść refleksji związanych z wychodzeniem z choroby. Refleksji terapeuty i rodzica towarzyszącego pacjentowi w walce z chorobą. Parafrazując słowa Jana Twardowskiego: „Kiedy Bóg zamyka drzwi zdrowia, otwiera okno Człowieczeństwa”…
URI
http://hdl.handle.net/11716/11052
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WF)
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image