Show simple item record

dc.contributor.authorAdamczyk, Dariuszpl
dc.contributor.authorAdamczyk-Bębas, Wioletapl
dc.contributor.authorBębas, Sylwesterpl
dc.date.accessioned2023-09-19T13:16:25Z
dc.date.available2023-09-19T13:16:25Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-83-8084-572-5
dc.identifier.isbn978-83-8084-573-2 (e-ISBN)
dc.identifier.issn2450-7865
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12436
dc.description.abstractCelem niniejszej książki jest analiza problemu przemocy właśnie w perspektywie wychowawczej. Skoncentrowano się zwłaszcza na najbardziej fundamentalnym dla każdego człowieka środowisku wychowawczym, jakim jest rodzina. Podjęto też szczególnie te aspekty zjawiska przemocy, które dotyczą dzieci i młodzieży. Stąd takie zjawiska, jak przemoc wobec dziecka oraz cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieży, stanowią główny wątek podjętej analizy. Dalszym kontekstem współczesnego zjawiska przemocy jest aspekt kulturowo- religijny, który pozostaje w istotnym związku z mentalnością człowieka cywilizacji chrześcijańskiej. Kontekstem bezpośrednim przemocy wobec dziecka jest przemoc domowa, stąd w ramach tego opracowanie istotne wydawało się jej ujęcie. Uzasadnieniem takiego ujęcia jest ścisła korelacja, jaka zachodzi pomiędzy różnymi przejawami przemocy. Książka ma charakter interdyscyplinarny, co umożliwia szersze i wieloaspektowe ujęcie podejmowanego zagadnienia. Obejmuje przede wszystkim aspekty pedagogiczne, ale również teologiczne, psychologiczne, prawne, jak również dotyczące pomocy społecznej. Z racji interdyscyplinarnego podejścia do zagadnienia przemocy w perspektywie wychowawczej najpierw zostało zaprezentowane biblijno-teologiczne ujęcie tego zjawiska w kontekście prawa miłości (rozdział I). Następnie analizie poddane zostało zjawisko przemocy domowej (rozdział II) oraz zagadnienie krzywdzenia dziecka (rozdział III). W dalszej kolejności następuje ujęcie zjawiska cyberprzemocy wśród dzieci i młodzieży z uwzględnieniem edukacji, profilaktyki i terapii (rozdziały: IV i V), aby w ostatniej części (rozdział VI) podjąć kwestie wspomagania ofiar w sytuacji doświadczania przemocy, w tym również aspekty prawne.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Krakówpl
dc.relation.ispartofseriesPrace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 1011pl
dc.subjectprzemocpl
dc.subjectprzemoc wobec dziecipl
dc.subjectcyberprzemocpl
dc.subjectprzemoc w rodziniepl
dc.subjectwychowaniepl
dc.subjectrodzinapl
dc.titleWobec przemocy. Wychowanie - profilaktyka - wsparciepl
dc.typeBookpl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record