• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Edukacja uczniów romskich w województwie małopolskim

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 765 (13.49MB)
Autor:
Świętek, Agnieszka
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISBN: 978-83-7271-998-0
ISSN: 0239-6025
Język: pl
Słowa kluczowe:
Romowie
województwo małopolskie
edukacja
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Badania poziomu życia romskiej mniejszości etnicznej w województwie małopolskim wykazały, że pomimo dość szerokich i trwających ponad dekadę działań publicznych na rzecz jego podniesienia nadal jest on niski. Pracę rozpoczęto od określenia wpływu edukacji na inne elementy poziomu życia badanych Romów, co poparto wynikami obliczonych wskaźników korelacji. Kolejnym zadaniem badawczym autorki była analiza organizacji szkolnictwa dzieci romskich w Polsce. Wykazała ona, że współcześnie romskie dzieci realizują swój obowiązek szkolny w polskich szkołach publicznych, uczęszczając do klas integracyjnych polsko-romskich. Następnym celem autorki było określenie stanu edukacji dzieci romskich w Polsce w świetle wybranych wskaźników edukacyjnych. Do jej oceny wybrano 5 takich wskaźników skonstruowanych na podstawie dostępnych danych MSWiA. Ostatnim zadaniem badawczym, jakie postawiła sobie autorka w niniejszej pracy, było wskazanie propozycji działań na rzecz zniwelowania nieprawidłowości w realizacji edukacji dzieci romskich. Pierwszym działaniem, jakie należy podjąć na rzecz edukacji romskich dzieci, jest upowszechnienie ich przygotowania przedszkolnego, gdyż w jego braku leży główna przyczyna początkowych problemów szkolnych.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12497
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WGB)
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image