dc.contributor.author | Ryk, Andrzej | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2017-01-02T11:35:49Z | |
dc.date.available | 2017-01-02T11:35:49Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.isbn | 978-83-7271-691-0 | |
dc.identifier.issn | 0239-6025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/1258 | |
dc.description.abstract | Celem niniejszej pracy było przedstawienie podstawowych źródeł (arche) rozumienia samej pedagogiki jako nauki
wyrosłej na bazie określonego sposobu rozumienia człowieka i jego relacji do świata. Autor monografii zwrócił uwagę
na to, iż świat jako przedmiot badań filozoficznych ma charakter złożony i niejednorodny. Często wyróżnia się
rozmaite rodzaje rzeczywistości - różne światy. Każdy z nich jednak posiada odrębną tożsamość. W związku z tym w
metodologii poszczególnych nauk szczegółowych przyjmuje się zróżnicowane strategie nie tylko badawcze, ale również
- szczególnie w takiej nauce, jaką jest pedagogika - metody praktycznego działania. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 601 | pl_PL |
dc.title | W poszukiwaniu pedagogicznego arché : zarys systemów pedagogicznych | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |