W poszukiwaniu pedagogicznego arché : zarys systemów pedagogicznych
View/ Open
Author:
Ryk, Andrzej
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 978-83-7271-691-0
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-6025
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2012
Metadata
Show full item recordAbstract
Celem niniejszej pracy było przedstawienie podstawowych źródeł (arche) rozumienia samej pedagogiki jako nauki
wyrosłej na bazie określonego sposobu rozumienia człowieka i jego relacji do świata. Autor monografii zwrócił uwagę
na to, iż świat jako przedmiot badań filozoficznych ma charakter złożony i niejednorodny. Często wyróżnia się
rozmaite rodzaje rzeczywistości - różne światy. Każdy z nich jednak posiada odrębną tożsamość. W związku z tym w
metodologii poszczególnych nauk szczegółowych przyjmuje się zróżnicowane strategie nie tylko badawcze, ale również
- szczególnie w takiej nauce, jaką jest pedagogika - metody praktycznego działania.