• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

iEdukacja. Synergia nowych mediów i dydaktyki. Ewolucja - antynomie - konteksty

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 791 (2.765MB)
Autor:
Potyrała, Katarzyna
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISBN: 978-83-8084-052-2
ISSN: 0239-6025
Język: pl
Słowa kluczowe:
iedukacja
kompetencje medialne
nauczyciele
kształcenie
internet w edukacji
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Celem niniejszego opracowania jest ukazanie zmian w edukacji w kontekście rozwoju i możliwości technologii informacyjnej oraz konwergencji mediów edukacyjnych (przenikania się starych i nowych mediów ze swobodnym przepływem treści) (Jenkins 2007). Skoncentrowano się na przykładach z zakresu edukacji przyrodniczej, gdyż tych właśnie informacji przybywa codziennie w postępie geometrycznym i są one przetwarzane przez społeczeństwo głównie dzięki mediom masowym i kulturze popularnej. Problem w tym, aby były one przetwarzane w wiedzę i by społeczeństwo informacyjne rzeczywiście ewoluowało w kierunku społeczeństwa wiedzy. Refleksje przedstawione w tej książce poparte są piętnastoletnimi własnymi badaniami edukacyjnymi w zakresie nauczania i uczenia się przyrody, biologii i ochrony środowiska z wykorzystaniem nowych mediów. Przyświecało im założenie o istnieniu synergii między technologią informacyjną a dydaktyką przedmiotową w budowaniu społeczeństwa opartego na wiedzy. Teza ta była weryfikowana na różnych poziomach edukacyjnych, również w ramach edukacji pozaformalnej i nieformalnej. W trakcie badań napotkano liczne antynomie, które wzmocniły przekonanie o konieczności podzielenia się z Czytelnikami licznymi spostrzeżeniami na temat dydaktyki wspomaganej technologią informacyjną na różnych etapach kształcenia. Cząstkowe wyniki doczekały się publikacji w postaci licznych artykułów i doniesień konferencyjnych w Polsce i za granicą. Książka jest efektem pogłębionej refleksji pedagogicznej, zbiorczym opracowaniem wyników prowadzonych badań, uwzględniającym niepublikowane dotychczas efekty pracy naukowej. Wiele przemyśleń zrodziło się w trakcie obserwacji lekcji biologii wspomaganych komputerowo w szkołach średnich w Polsce, Francji, Szwecji, Danii, Szwajcarii, jak również zajęć prowadzonych ze studentami na Uniwersytecie Burgundzkim w Dijon oraz podczas twórczych dyskusji w środowisku francuskich badaczy mediów edukacyjnych, specjalistów w zakresie edukacji i komunikacji naukowej.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12830
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image