Show simple item record

dc.contributor.authorPotyrała, Katarzynapl
dc.date.accessioned2024-02-12T08:21:32Z
dc.date.available2024-02-12T08:21:32Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-83-8084-052-2
dc.identifier.issn0239-6025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12830
dc.description.abstractCelem niniejszego opracowania jest ukazanie zmian w edukacji w kontekście rozwoju i możliwości technologii informacyjnej oraz konwergencji mediów edukacyjnych (przenikania się starych i nowych mediów ze swobodnym przepływem treści) (Jenkins 2007). Skoncentrowano się na przykładach z zakresu edukacji przyrodniczej, gdyż tych właśnie informacji przybywa codziennie w postępie geometrycznym i są one przetwarzane przez społeczeństwo głównie dzięki mediom masowym i kulturze popularnej. Problem w tym, aby były one przetwarzane w wiedzę i by społeczeństwo informacyjne rzeczywiście ewoluowało w kierunku społeczeństwa wiedzy. Refleksje przedstawione w tej książce poparte są piętnastoletnimi własnymi badaniami edukacyjnymi w zakresie nauczania i uczenia się przyrody, biologii i ochrony środowiska z wykorzystaniem nowych mediów. Przyświecało im założenie o istnieniu synergii między technologią informacyjną a dydaktyką przedmiotową w budowaniu społeczeństwa opartego na wiedzy. Teza ta była weryfikowana na różnych poziomach edukacyjnych, również w ramach edukacji pozaformalnej i nieformalnej. W trakcie badań napotkano liczne antynomie, które wzmocniły przekonanie o konieczności podzielenia się z Czytelnikami licznymi spostrzeżeniami na temat dydaktyki wspomaganej technologią informacyjną na różnych etapach kształcenia. Cząstkowe wyniki doczekały się publikacji w postaci licznych artykułów i doniesień konferencyjnych w Polsce i za granicą. Książka jest efektem pogłębionej refleksji pedagogicznej, zbiorczym opracowaniem wyników prowadzonych badań, uwzględniającym niepublikowane dotychczas efekty pracy naukowej. Wiele przemyśleń zrodziło się w trakcie obserwacji lekcji biologii wspomaganych komputerowo w szkołach średnich w Polsce, Francji, Szwecji, Danii, Szwajcarii, jak również zajęć prowadzonych ze studentami na Uniwersytecie Burgundzkim w Dijon oraz podczas twórczych dyskusji w środowisku francuskich badaczy mediów edukacyjnych, specjalistów w zakresie edukacji i komunikacji naukowej.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Krakówpl
dc.relation.ispartofseriesPrace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 791pl
dc.rightsCopyrightpl
dc.subjectiedukacjapl
dc.subjectkompetencje medialnepl
dc.subjectnauczycielepl
dc.subjectkształceniepl
dc.subjectinternet w edukacjipl
dc.titleiEdukacja. Synergia nowych mediów i dydaktyki. Ewolucja - antynomie - kontekstypl
dc.typeBookpl
dc.rights.holderKatarzyna Potyrałapl
dc.rights.holderWydawnictwo Naukowe UPpl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record