• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

WPROWADZENIE DO ETYKI PRACY SPOŁECZNEJ. Studium społeczno-pedagogiczne – odniesienia do naukowego dorobku Heleny Radlińskiej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 1149 (2.406MB)
Autor:
Żukiewicz, Arkadiusz
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISBN: 978-83-8084-917-4
978-83-8084-918-1 (e-ISBN)
ISSN: 2450-7865
Język: pl
Słowa kluczowe:
praca społeczna
pedagogika społęczna
Profesor Helena Radlińska
etyka pracy
badania
Data: 2023
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Struktura tej monografii obejmuje część wprowadzającą, która ujawnia intencję i sposób wykonania przedmiotowego zamierzenia badawczo‑ wydawniczego. Kolejny fragment – rozdział pierwszy jest swoistym wprowadzeniem do zagadnień etyki pracy społecznej. Obejmuje odniesienia do ontologii oraz epistemologii i pełni rolę uzupełniającą dla dotychczasowych ustaleń ogłoszonych w poprzednich częściach tryptyku o pracy społecznej. Rozdział ten powstał na bazie wyników badań inspirowanych dyskursem, jaki wywołały monografie wydane w latach 2009 i 2015. Publikacje te stanowią integralne składniki zbioru poświęconego problematyce pracy społecznej – filozoficznego tryptyku o pracy społecznej. W drugim rozdziale nakreślony został etyczny wymiar podjętej analizy prowadzonej z punktu widzenia pedagogiki społecznej. Rozdziały trzeci, czwarty i piąty są prezentacją wyników etycznej analizy pracy społecznej z odpowiednim podziałem na trzy zasadnicze wymiary: aretologiczny, aksjologiczny oraz deontologiczny. W zakończeniu znajdują się wskazane obszary dalszych badań oraz odpowiednie rekomendacje (teoretyczne, badawcze oraz metodyczne), które w teleologicznym zamierzeniu mogą być impulsem do dalszych poszukiwań podejmowanych zarówno na gruncie akademickim, jak i w polu praktyki służby realizowanej w różnorodnych obszarach pracy społecznej.
 
The structure of this monograph includes an introductory part that reveals the intention and manner of carrying out the research and publishing project in question. The next fragment (supplements: ontological and epistemological) is devoted to supplementing the existing arrangements announced in the previous parts of the triptych on social work. It was created on the basis of the result of research inspired by the discourse caused by monographs published in 2009 and 2015. These publications are integral components of the collection devoted to the issues of social work. The first chapter outlines the ethical dimension of the analysis undertaken from the point of view of social pedagogy. The second, third and fourth chapters present the results of the ethical analysis of social work with an appropriate division into three basic dimensions: aretological, axiological and deontological. The conclusion includes the indicated areas for further research and appropriate recommendations (theoretical, research and methodological), which may be intended as an impulse for further research undertaken both in the academic field and in the field of service practice carried out in various areas of social work.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/13412
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image