Wyświetlanie pozycji 1-4 z 4

    • Diagnoza i rewalidacja indywidualna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 

      Oleńska-Pawlak, Teresa; Wyczesany, Janina; Majewicz, Piotr; Wójcik, Anna; Klaczak, Marzena; Prożych, Anna; Sitarczyk, Maja (Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2006)
      Rewalidacja indywidualna stanowi niezwykle istotny element współczesnej praktyki psychopedagogicznej w zakresie pomocy dziecku o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jej wyjątkowa rola wiąże się przede wszystkim z tym, ...
    • Integracja edukacyjna : oczekiwania i rzeczywistość 

      Gajdzica, Zenon; Gregušová, Hedviga; Gajdošíková, Adriana; Ramik-Mażewska, Irena; Skałbania, Barbara; Ficek, Roman; Oleńska-Pawlak, Teresa; Bombińska-Domżał, Anna; Czaja-Chudyba, Iwona; Bobeł, Bożena; Wyczesany, Janina; Klaczak, Marzena; Zielińska, Jolanta; Buczek, Agnieszka; Orzeł-Żukowska, Agata (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2010)
      Rozpropagowana przez Aleksandra Hulka idea integracji szkolnej zakłada pełne i jak najwcześniejsze uczestnictwo dziecka niepełnosprawnego w życiu społecznym przy zachowaniu maksymalnej niezależności osobistej. Istotą ...
    • Kształcenie zintegrowane dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych 

      Mikrut, Adam; Wyczesany, Janina; Dyduch, Ewa; Grzywniak, Celestyna; Klaczak, Marzena; Tkaczyk, Grażyna (Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2002)
      Obecnie można mówić o dwóch etapach realizacji obowiązku szkolnego w szkole podstawowej przez dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Kształcenie na pierwszym etapie szkoły podstawowej przyjęło charakter zintegrowany, co ...
    • Psychoedukacja w procesie wspomagania rehabilitacji osób z niepełnosprawnością 

      Majewicz, Piotr; Oleńska-Pawlak, Teresa; Jarnecka, Dorota; Dyduch, Ewa; Klaczak, Marzena; Pająk, Katarzyna; Buczek, Agnieszka; Sikorski, Jacek; Kościółek, Maria; Bombińska-Domżał, Anna; Zawidniak, Nina; Bochenek, Katarzyna; Niemiec-Elanany, Sylwia; Lubińska-Kościółek, Elżbieta; Wolska, Danuta; Aondo-Akka, Grażyna (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017)
      Książka, którą oddajemy w Państwa ręce, powstała w wyniku realizacji projektu badawczego przygotowanego przez pracowników Katedry Dydaktyki Specjalnej i Psychoedukacji Instytutu Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu ...