• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jak być twórczym nauczycielem w odtwórczym świecie szkoły i edukacji

Thumbnail
View/Open
Jak być twórczym... (155.5Kb)
Author:
Kucha, Ryszard
Publisher:
Wydawnictwo Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [14]-32 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2)
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
creative school
indentity
self-indentity
lost generation of the 21st century
mass media impact
negative influence of Internet
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Abstract
The question of a creative school and teacher has long fascinated academics and teachers – the practitioners. Both pedagogical literature and press articles provide lots of reflection of either a theoretical or a common-sense nature. The authors of those statements often have to face various doubts and they base their works on various theories and personal experiences. The world that surrounds us constitutes a source of many exciting questions, and the media, by creating an atmosphere of sensation around them, do not make this reflection any easier. Henryk Rowid (1877–1944) put great hope in the future; still he could not have known that 69 years after his death he would be chosen as the leader of a huge movement struggling to make the Polish school normal in the 21st Century. Nowadays we should ask a question: Are schools and their teachers able to transform themselves into a truly educational system, whose each and every element will be integrated with a modern-style educational center, and each such unit would deem itself responsible for cooperation with the center in a wise, far-sighted way, and with full responsibility for teaching dignity and respect, as well as for giving support to everyone who needs it?
URI
http://hdl.handle.net/11716/157
Collections
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image