• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

From traditional to modern concepts of teaching contents of the subjects the world around us and nature and society

Thumbnail
View/Open
From traditional to modern... (239.3Kb)
Author:
Veselinovska Stavreva, Snezana
Kirova, Snezana
Publisher:
Wydawnictwo Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [87]-94 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
traditional teaching
modern concepts
nature and society
curricula
scientific knowledge
students
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Abstract
The transformation of the traditional teaching of nature and society into a more modern form requires the following key transformations: the prevailing teacher’s lecturing should transform into the prevailing activity of students in discovering new knowledge; instead of the teachers solving problems there should be individual work of students; instead of single-mindedness there should be divergent, creative thinking and the like. Therefore, the way out of teaching nature and society that is regulated in such a manner could be if the teaching is organized so as to use active forms of learning that rely on modern educational systems, which develops students intellectually. The question is how to transform traditional into contemporary teaching of nature and society. One of the critical points is the problem of teaching content and the coordination of this content and the process of learning with the development of science.
URI
http://hdl.handle.net/11716/162
Collections
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image