• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kompetencje terapeutyczne współczesnego nauczyciela

Thumbnail
View/Open
Kompetencje terapeutyczne... (121.3Kb)
Author:
Brasławska-Haque, Mirosława
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [215]-225 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
teacher
competences
therapeutic competences
therapeutic conversation
teacher’s personality
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Conversation, sometimes called a therapeutic conversation, is the key to solve pupils’ problems. It should be characterized by careful listening, skillful questions’ asking, patience and sympathy. A conversation relieving tensions, fears, concerns, conducing to creating new ways of thinking, perception and behavior. Janusz Korczak, Maria Grzegorzewska and Henryk Rowid emphasized this writing about teacher at the beginning of the last century. Unfortunately, the skills of good communication, listening with sympathy and giving support are reserved for specialists, psychologists and psychotherapists. Why does it happen? Is it difficult for the contemporary teacher to be in a close, sincere and open relationship with a pupil? These questions are answered in the article, considering own experience as a therapist-teacher and analysis of the latest studies.
URI
http://hdl.handle.net/11716/169
Collections
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image