The continuing education of teachers in Japan
View/ Open
Author:
Tanabe, Shunji
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [319]-322 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
teacher trainingcontinuing education
in-service training
off-the-job training
Date: 2013
Metadata
Show full item recordAbstract
Ciągły rozwój nauczyciela jest jednym z kluczowych elementów do rozważenia w kontekście
promowania jakości kształcenia. Budowanie potencjału nauczyciela stanowi bardzo
istotny czynnik decydujący o rozwoju szkolnictwa w Japonii. Doskonalenie zawodowe
nauczycieli powinno być skoncentrowane na stworzeniu możliwości systemowego działania,
opartego na trzech zasadniczych elementach: kształcenie przed podjęciem pracy
zawodowej, w miejscu pracy, uzupełnione o dokształcanie poza miejscem pracy. W japońskim
systemie edukacji nauczyciele zobowiązani są do potwierdzenia swoich kompetencji
poprzez system certyfikacji co dziesięć lat.