• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Realność podmiotowości ucznia wobec nierówności płciowych w klasie szkolnej

Thumbnail
View/Open
Realność podmiotowości... (107.6Kb)
Author:
Gal, Katarzyna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [384]-389 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
sex
subjectivity
student
school class
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Student’s subjectivity in a school class, which refers to human’s basic value (quality) is an obvious necessity. Teachers, as well as other adults who work with children and teenagers supporting their development, better and better realize how important value it is. This is a sense of being a subject in the relations with the external world, it is also a right to be yourself and it is expressed by active, directed and aware participation in the reality. Despite that it is said that schools, specifically the teachers, do not care of creating a situation of subjective students’ treatment in an appropriate manner. The situation when child’s dignity, respect for his rights, including developmental ones, personality, individuality, would find an appropriate place to raise separate, creative, bold and confident of own rights and possibilities person, irrespective of the differences between them. Meanwhile, child’s sex is an interesting factor which determines the socialization process of the child in a school class. Unequal treatment of boys and girls at schools by teachers, using and supporting sex stereotypes by them is an important issue in Pedagogical, Psychological and Sociological studies and in the face of such phenomenon no one can talk about subjectivity of young person in a school class.
URI
http://hdl.handle.net/11716/193
Collections
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image