• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Realność podmiotowości ucznia wobec nierówności płciowych w klasie szkolnej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Realność podmiotowości... (107.6KB)
Autor:
Gal, Katarzyna
Źródło: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [384]-389 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
Język: pl
Słowa kluczowe:
sex
subjectivity
student
school class
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Student’s subjectivity in a school class, which refers to human’s basic value (quality) is an obvious necessity. Teachers, as well as other adults who work with children and teenagers supporting their development, better and better realize how important value it is. This is a sense of being a subject in the relations with the external world, it is also a right to be yourself and it is expressed by active, directed and aware participation in the reality. Despite that it is said that schools, specifically the teachers, do not care of creating a situation of subjective students’ treatment in an appropriate manner. The situation when child’s dignity, respect for his rights, including developmental ones, personality, individuality, would find an appropriate place to raise separate, creative, bold and confident of own rights and possibilities person, irrespective of the differences between them. Meanwhile, child’s sex is an interesting factor which determines the socialization process of the child in a school class. Unequal treatment of boys and girls at schools by teachers, using and supporting sex stereotypes by them is an important issue in Pedagogical, Psychological and Sociological studies and in the face of such phenomenon no one can talk about subjectivity of young person in a school class.
URI
http://hdl.handle.net/11716/193
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image