Show simple item record

dc.contributor.authorRokita-Jaśkow, Joannapl_PL
dc.date.accessioned2017-11-02T17:28:00Z
dc.date.available2017-11-02T17:28:00Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.isbn978-83-7271-609-5
dc.identifier.issn0239-6025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2080
dc.description.abstractObecnie nauczanie języków obcych dzieci jest bardzo powszechnym zjawiskiem, a posyłanie ich na zajęcia językowe od przedszkola, a nawet żłobka staje się niemal modą. Ponadto rozmaite instytucje prywatne (szkoły językowe, przedszkola itp.) bazując na kilku dowolnie interpretowanych wynikach badań naukowych wskazują na konieczność rozpoczynania nauki w bardzo wczesnym wieku (istnieją nawet kursy językowe dla 3-miesięcznych niemowląt!!!), gdyż tylko to gwarantuje późniejsze jego płynne opanowanie. Dlatego bardzo ważne jest, by rodzic decydując się na wczesne nauczanie języka obcego swojego dziecka był świadomy powodów, dla których to czyni, aby zapobiec ewentualnym rozczarowaniom w przyszłości. Celem autorki niniejszej książki jest obalenie mitów na temat przyczyn rozpoczynania wczesnej nauki języków obcych. Zamierzam pokazać skąd się one biorą, jakie czynniki należy wziąć pod uwagę chcąc zagwarantować jak najlepsze efekty wczesnej nauki języka obcego, czego można realistycznie oczekiwać od dziecka uczącego się języka obcego, a także, jakie płyną zagrożenia z tzw. wczesnego startu. Pragnę zaznaczyć, że książka ta jest pisana z myślą o dzieciach w wieku od roku do 10 lat, w związku z tym wszelkie przykłady technik, rozważania na temat pamięci i przyswajania języków obcych opisują stan rzeczy w tej grupie wiekowej. Poszczególne rozdziały są skonstruowane w formie pytań i odpowiedzi. Formuła taka pozwoli czytelnikowi, mam nadzieję, lepiej poznać temat i zgłębić problem. Zamierzeniem moim było przedstawienie większości pytań, jakie mogą nurtować osoby (rodziców, pedagogów, psychologów, przyszłych i obecnych nauczycieli języków obcych dzieci) zaangażowane w nauczanie języków obcych dzieci. Zakładam przy tym, że nie sq one językoznawcami ani ekspertami w nauczaniu języków obcych. Z tego względu starałam się, aby książka ta była pozbawiona naukowego stylu. Skupiam się przede wszystkim na celach i osiągnięciach językowych, gdyż takie wydaje się być zapotrzebowanie czytelników. Nie należy jednak zapominać i o innych zaletach wczesnej nauki języka obcego, o czym więcej w rozdziale trzecim. Podkreślając głównie afektywne i kognitywne zalety rozpoczynania nauki języków obcych, a minimalizując zalety lingwistyczne, eksperci zaznaczają, że nie jest istotne, jakiego języka obcego dziecko zacznie się uczyć. Nie jest konieczne, aby to był język angielski, czego chce większość rodziców, ale mógłby to być niemiecki, francuski, włoski, czy choćby modny ostatnio hiszpański.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Krakówpl_PL
dc.relation.ispartofseriesPrace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 563pl_PL
dc.subjectjęzyki obcepl_PL
dc.subjectdwujęzyczność u dziecipl_PL
dc.subjectnauka języka obcegopl_PL
dc.titleMoje dziecko uczy się języka obcego : najczęściej zadawane pytaniapl_PL
dc.typeBookpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record