• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Oświata dorosłych wobec jednostek i grup defaworyzowanych : ku społecznej jedności

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 618 (17.45MB)
Autor:
Aleksander, Tadeusz
Szarota, Zofia
Czerniawska, Olga
Saran, Jan
Majerek, Bożena
Miś, Lucjan
Wołk, Zdzisław
Mirewska, Elżbieta
Matejek, Józefa
Zdebska, Ewelina
Lubińska-Bogacka, Magdalena
Urbanek, Jolanta
Banach, Marek
Gierat, Tadeusz Waldemar
Prokop, Jiří
Rozenbajger, Małgorzata
Kawula, Anna
Wnęk-Gozdek, Joanna
Baraniak, Barbara
Jordan, Maria
Gierszewski, Dorota
Cyboran, Beata
Bednarczyk, Henryk
Litawa, Aleksandra
Pabiańczyk, Anna
Seredyńska, Danuta
Wawrzyniak, Joanna K.
Orzechowska, Grażyna
Majewska-Kafarowska, Agnieszka
Domagała-Kręcioch, Agnieszka
Tomczyk, Łukasz
Barańska, Magdalena
Redaktor:
Szarota, Zofia
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISBN: 978-83-7271-723-8
ISSN: 0239-6025
Język: pl
Słowa kluczowe:
edukacja dorosłych
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Celem opracowania jest zajęcie stanowiska w dyskusji nad rolą badań andragogicznych w wyznaczaniu bieżących i przyszłych kierunków polityki społecznej, w debacie nad rolą i funkcjami oświaty dorosłych wobec globalizacji, informatyzacji i zdefiniowanych problemów społecznych. Priorytetowym zadaniem badawczym, podjętym przez autorów publikacji, jest diagnoza rozmiaru problemu zagrożenia defaworyzacją, marginalizacją i wykluczeniem społecznym, wskazanie grup defaworyzowanych, rozpoznanie strategii rozwiązywania problemów związanych z uczestnictwem społecznym oraz integracją społeczną, określenie kwestii społecznych, do złagodzenia których przyczynia się oświata dorosłych, opis jej narzędzi. Opracowanie przynosi propozycje procesów normalizacyjnych realizowanych przez uczestnictwo w edukacji permanentnej (kształcenie poszkolne i pozaszkolne, kształcenie tzw. drugiej szansy, edukacja nieformalna) oraz w kulturze poprzez działalność instytucji, placówek, organizacji społecznych i stowarzyszeń umożliwiających twórcze zagospodarowanie czasu wolnego. Opisano lokalne i regionalne inicjatywy i działania optymalizujące, zmierzające do rozwoju, integracji i aktywizacji jednostek oraz grup zagrożonych marginalizacją.
URI
http://hdl.handle.net/11716/3096
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image