Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLitawa, Aleksandrapl_PL
dc.date.accessioned2018-08-28T11:16:07Z
dc.date.available2018-08-28T11:16:07Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.isbn978-83-7271-990-4
dc.identifier.issn0239-6025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/3139
dc.description.abstractO współczesnych chórach nieprofesjonalnych skupiających ludzi dorosłych wiadomo niewiele. Brakuje prac empirycznych dotyczących funkcjonowania amatorskich zespołów śpiewaczych jako formy wychowania estetycznego społeczeństwa, co na tle wzrostu zainteresowania różnymi sposobami spędzania czasu wolnego może budzić zakłopotanie. Przedmiotem prezentowanej pracy jest funkcjonowanie chóru jako środowiska wychowawczego. Podstawę źródłową stanowią dwa rodzaje materiałów: informacje zaczerpnięte ze studiów nad literaturą przedmiotu, głównie z andragogiki, pedagogiki kultury i metodyki wychowania muzycznego, oraz badania własne zrealizowane w 17 wybranych (metodą reprezentacji) zespołach chóralnych miasta Krakowa. Pracę rozpoczynają dwa rozdziały teoretyczne, traktujące o istocie i potrzebie edukacji kulturalnej dorosłych oraz idei wychowania estetycznego realizowanej przez ruch śpiewaczy. Empiryczną część monografii, poprzedzoną opisem metodologicznych podstaw badań własnych (rozdział III), stanowią cztery kolejne rozdziały dotyczące współczesnych chórów amatorskich miasta Krakowa – ich powstania i rozwoju (rozdział IV), metodyki działalności (rozdział V) oraz osób zaangażowanych w ich funkcjonowanie: dyrygentów i chórzystów (rozdziały VI i VII). Ostatni, ósmy rozdział traktuje o edukacyjnych i wychowawczych efektach członkostwa osób dorosłych w zespołach śpiewaczych. Całość kończy podsumowanie, zawierające syntetyczne ujęcie wniosków z przeprowadzonych badań, a także postulaty dotyczące optymalizacji działalności chórów amatorskich oraz popularyzacji ruchu chóralnego w społeczeństwie.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Krakówpl_PL
dc.relation.ispartofseriesPrace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 760pl_PL
dc.subjectchórypl_PL
dc.subjectśpiew chóralnypl_PL
dc.subjectedukacja kulturalnapl_PL
dc.subjectkrakowskie zespoły chóralnepl_PL
dc.titleChór amatorski jako forma edukacji kulturalnej dorosłych : na przykładzie krakowskich zespołów chóralnychpl_PL
dc.typeBookpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord