• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ojciec wobec osiągnięć edukacyjnych dziecka niesłyszącego

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 648 (2.527MB)
Autor:
Plutecka, Katarzyna
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISBN: 978-83-7271-795-5
ISSN: 0239-6025
Język: pl
Słowa kluczowe:
ojciec
dziecko
dziecko niesłyszące
edukacja dzieci niesłyszących
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Niniejsza monografia składa się z dwóch części. Część pierwsza stanowi teoretyczne podstawy badań i składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawiono problematykę ojca i ojcostwa w świetle literatury przedmiotu. Rozdział drugi został poświęcony poszukiwaniom istoty ojcostwa w dyskursie interdyscyplinarnym, czyli uwzględniającym poglądy filozofów, psychologów, pedagogów, a także historyczne przemiany socjokulturowe i aktualne ujęcie biologiczno-medyczne. Kolejny rozdział w tej części dotyczy udziału ojca w rozwoju dziecka z perspektywy ekologicznej. W rozdziale czwartym opisano swoiste trudności ojca dotyczące osiągnięć edukacyjnych ich dziecka niesłyszącego. Część drugą, empiryczną, otwiera rozdział poświęcony metodologii badań własnych. W następnych dwóch rozdziałach omówiono badania empiryczne. Rozdział szósty wyjaśnia zależności między czynnikami wewnątrzrodzinnymi dotyczącymi ojca a osiągnięciami edukacyjnymi dziecka niesłyszącego. W rozdziale siódmym opisano różne wymiary wsparcia społecznego ojca a osiągnięcia edukacyjne dziecka niesłyszącego. Ostatni, ósmy rozdział zawiera syntezę zebranego materiału empirycznego pod kątem weryfikacji postawionych hipotez, modelowe ujęcie ojca dziecka niesłyszącego, a także autorską propozycję przedstawienia obrazu ojca w aspekcie paradygmatów familiologicznych.
URI
http://hdl.handle.net/11716/4320
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image