Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBaraniewicz, Danutapl_PL
dc.date.accessioned2015-11-26T09:19:33Z
dc.date.available2015-11-26T09:19:33Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.isbn978-83-7271-527-2
dc.identifier.issn0239-6025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/562
dc.description.abstractW rozdziale 1 zamieściłam teoretyczne rozważania na temat rozumienia pojęcia integracja w różnych dyscyplinach naukowych, podstawowych celów, założeń i form integracji społecznej oraz kształcenia integracyjnego. W rozdziale 2 przybliżyłam problematykę klasy szkolnej jako grupy społecznej i rówieśniczej. W rozdziale 3 zaprezentowałam zagadnienie akceptacji uczniów w klasie szkolnej oraz jej indywidualne, rodzinne i szkolne uwarunkowania. Rozdział 4 ma charakter metodologiczny, przedstawiłam w nim wybrane do analizy problemy, hipotezy badawcze, zastosowane metody, techniki i narzędzia. W kolejnych trzech rozdziałach (5, 6, 7) przedstawiłam rezultaty badań własnych, dotyczących uwarunkowań akceptacji uczniów w integracyjnej klasie szkolnej. Rozdział 5 zawiera analizę uwarunkowań indywidualnych, rozdział 6 - rodzinnych, rozdział 7 - szkolnych. Każdy z powyższych trzech rozdziałów obejmuje opis uzyskanych wyników oraz próbę ich interpretacji. W rozdziale 8 zawarłam syntezę wyników, w ostatnim zaś 9 rozdziale zamieściłam postulaty do wykorzystania w praktyce pedagogicznej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Krakówpl_PL
dc.relation.ispartofseriesPrace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 520pl_PL
dc.subjectintegracja szkolnapl_PL
dc.subjectklasy integracyjnepl_PL
dc.subjectdzieci niepełnosprawnepl_PL
dc.subjectintegracja społecznapl_PL
dc.subjectklasy szkolnepl_PL
dc.subjectgrupy rówieśniczepl_PL
dc.titleUwarunkowania akceptacji uczniów w klasie integracyjnejpl_PL
dc.typeBookpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord