• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2010, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 1
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2010, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 1
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Szaleństwo jako sposób działań polonistycznych

Thumbnail
View/Open
Szaleństwo jako sposób... (300.6Kb)
Author:
Bortnowski, Stanisław
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 71, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 1 (2010), s. [169]-173
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2010
Metadata
Show full item record
Abstract
The opening section of the article is a description of ten non-typical, provocative openings of the lesson. In his commentary, the author states that he purposefully damages the form of the lesson to get the pupils interest and to make them think. Some of the projects contain elements of parody, stylization, references to a cabaret, and unbiased literary play. The following section presents the inspirations for these strange ideas. The author quotes commentaries by Tatarkiewicz, Rudniański, Pietrasiński, Dymara, Gloton, and Clero, concerning artistic creation; he recalls the opinions of Nowakowski, who treated a lesson as a game; he mentions De Bono’s “lateral thinking”; he also recalls the contexts connected with modern art, theatrical plays, and music and visual arts avant-garde. In the conclusion of the article, as an example, the author enumerates the identities of a chair, and quotes the corresponding poem by Herbert (Chairs).
URI
http://hdl.handle.net/11716/6894
Collections
  • 2010, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image