• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kultura pedagogiczna rodziców w społeczeństwie informacyjnym

Thumbnail
View/Open
Prace Monograficzne nr 730 (2.211Mb)
Author:
Bereźnicka, Małgorzata
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 978-83-7271-932-4
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-6025
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
kultura pedagogiczna
rodzice
społeczeństwo informacyjne
pedagogizacja rodziców
rodzina
wychowanie
wiedza
Date: 2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Książka składa się z dwóch części. W pierwszej - teoretycznej - przybliżono genezę i znaczenie terminów społeczeństwo informacyjne/wiedzy, jak również wskazano wynikające z nich podziały. Następnie scharakteryzowano kulturę pedagogiczną i omówiono programy mające na celu jej kształtowanie. Dalej wyjaśniono zasadność kształcenia rodziców w problematyce wychowania i zaprezentowano badania dotyczące kultury pedagogicznej, sygnalizując potrzeby społeczne w tym zakresie. Kolejno opisano postawy dorosłych, głównie rodziców, wobec pedagogizacji i przedstawiono przykłady realizowania takich działań, jak również dalsze możliwości i perspektywy. Część druga ma charakter empiryczny i stanowi opis badań własnych, przeprowadzonych wśród polskich rodziców, wraz z analizą i interpretacją; skonfrontowano opinię respondentów z teorią dotyczącą pedagogizacji i kultury pedagogicznej. Następnie mają miejsce rozważania dotyczące zastosowania uzyskanych danych we współczesnej rzeczywistości społecznej oraz konkluzje i postulaty dla praktyki. Zwieńczeniem tej części jest projekt autorki, będący propozycją pedagogizacji społeczeństwa w naszym kraju, ze szczególnym uwzględnieniem rodziców. Wprowadzeniem do tej pozycji może być wcześniejsza książka Autorki, pt. Wychowanie dziecka we współczesnej rodzinie (2014), porządkująca problematykę rodziny, dokonujących się w jej kształcie przeobrażeń oraz jej roli w wychowaniu dzieci. Te dwie pozycje wzajemnie się uzupełniają, tworząc obraz współczesnej rodziny w aspekcie teoretycznym i empirycznym.
URI
http://hdl.handle.net/11716/917
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image