Wyświetlanie pozycji 1-9 z 9

    • Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych 

      Ryk, Andrzej; Kosová, Beata; Głażewski, Michał; Kasáčová, Bronislava; Rostańska, Eugenia; Doušková, Alena; Grzywniak, Celestyna; Porubský, Štefan; Bilewicz-Kuźnia, Barbara; Pirozhenko, Tamara; Chartman, Ołena; Kostrub, Dušan; Tománková, Martina; Wojniak, Justyna; Babič, Nada; Grochowalska, Magdalena; Rengel, Katarina; Górecka-Mostowicz, Barbara; Smółka, Lucyna; Gavrish, Natalia; Sushchenko, Olga; Budniak, Alina; Trnka, Marián; Chowaniak, Jolanta; Rogozińska, Katarzyna; Ziarko, Andrzej; Czaja-Chudyba, Iwona; Cebulak, Andrzej; Šebeňová, Iveta; Parczewska, Teresa; Paśko, Ingrid; Šebeň, Vladimír; Kraszewski, Krzysztof; Nowak, Zbigniew; Nawolska, Barbara; Żądło, Joanna; Jacewicz, Agata; Pawlak, Bożena; Myśliwiec, Katarzyna; Stawecka, Anna; Weiner, Agnieszka; Ławrowska, Romualda; Kosek, Agnieszka; Severini, Eva; Reczek-Zymróz, Łucja; Maňourová, Zuzana; Vaškevič-Buś, Jovita; Vykoukalová, Věra; Valášková, Miriam; Glanowska, Monika; Šimik, Ondřej; Solińska, Urszula; Konderak, Tatiana; Malik, Magdalena; Dworska, Urszula; Miernik, Agnieszka; Zadęcka-Cekiera, Anna; Redlarska, Zofia; Jakubowska, Emilia; Biskup, Barbara; Partová, Edita; Kozera-Mikuła, Patrycja (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2016)
      Wiązanie poznania z działaniem jest od dawna przedmiotem zainteresowań przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych. Ma to szczególne znaczenie w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Integracja oddziaływań pedagogicznych ...
    • Kultura - sztuka - edukacja. T. 4 

      Szatan, Ewa; Baś, Kamil; Smółka, Lucyna; Symula, Martyna; Pasieczny, Jacek; Bielunas, Jerzy; Brodzki, Marek; Zadęcka-Cekiera, Anna; Vaškevič-Buś, Jovita; Matras-Mastalerz, Wanda; Dzierwa, Weronika; Jakubowicz-Bryx, Anna; Curyło-Sikora, Patrycja; Karczmarczyk, Małgorzata; Bocharova, Olena; Paśko, Ingrid; Wantuch-Matla, Dorota; Machowska-Goc, Jolanta; Mikołajewska, Jagoda; Ducu, Elena; Stratan-Artyshkova, Tetiana; Rastrygina, Alla; Petreniuk, Dmytro; Vynnychenko, Volodymyr; Karpenko, Victoriia; Shalvarova, Kateryna; Rudenko, Iraida; Trush, Volodymyr; Sova, Olha (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2020)
      Czwarty tom Kultury – Sztuki – Edukacji został podzielony na osiem części. Konstrukcja tomu jest analogiczna do poprzednich części. Część pierwszą – Edukacja muzyczna i plastyczna, otwiera tekst Ewy Szatan. Tym razem ...
    • O początkowej nauce czytania 

      Vaškevič-Buś, Jovita (2011)
    • Praca z tekstem literackim w edukacji wczesnoszkolnej 

      Zadęcka-Cekiera, Anna; Vaškevič-Buś, Jovita (2020)
    • Strategie czytania ze zrozumieniem w edukacji wczesnoszkolnej 

      Vaškevič-Buś, Jovita (2016)
      Kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem należy do podstawowych elementów edukacji wczesnoszkolnej. Umiejętność rozumienia czytanych tekstów rozwija się etapowo. Jest to proces długotrwały, złożony i rozwojowy, ...
    • Szkoła jako organizacja ucząca się? : perspektywa ewaluacji zewnętrznej 

      Potyrała, Katarzyna; Grochowalska, Magdalena; Sajdera, Jolanta; Wnęk-Gozdek, Joanna; Włodarczyk, Ewelina; Ziarko, Andrzej; Czyż, Anna; Gałuszka, Izabella; Szkolak-Stępień, Anna; Vaškevič-Buś, Jovita; Ocetkiewicz, Iwona (Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydawnictwo Naukowe UP, Kraków, 2017)
      Publikacja jest efektem współpracy naukowej między Uniwersytetem Pedagogicznym im. KEN w Krakowie a Kuratorium Oświaty w Krakowie. Przybliża badania ewaluacyjne dotyczące edukacji na różnych poziomach w województwie ...
    • Teksty literackie w podręcznikach do kształcenia zintegrowanego 

      Vaškevič-Buś, Jovita (2017)
      Celem artykułu jest ukazanie czytanek literackich w podręcznikach do kształcenia zintegrowanego. Analizie poddane zostały dwie serie podręczników do edukacji wczesnoszkolnej: Elementarz XXI wieku oraz Lokomotywa. W ...
    • Współpraca nauczycieli w kontekście ewaluacji zewnętrznej szkół i placówek oświatowych województwa małopolskiego 

      Szkolak-Stępień, Anna; Vaškevič-Buś, Jovita (2017)
      Artykuł prezentuje materiał badawczy pochodzący z badań ewaluacji zewnętrznej przeprowadzonej w ramach nadzoru pedagogicznego, realizowanych od maja 2014 roku do grudnia 2014 roku. Łącznie ewaluacji całościowej autorki ...
    • Z teorii i praktyki edukacji dziecka : inspiracje dla nauczycieli przedszkoli i klas I-III szkoły podstawowej 

      Nowak, Zbigniew; Gąsiorek, Krystyna; Machowska, Jolanta; Baran, Zbigniew; Vaškevič-Buś, Jovita; Zadęcka-Cekiera, Anna; Nawolska, Barbara; Paśko, Ingrid; Żebrowska, Teresa; Zięba, Aneta; Żądło, Joanna (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2011)
      Celem przewodnim autorów tekstów zamieszczonych w tym tomie jest zwrócenie uwagi na różne wymiary edukacji elementarnej. Do jej zadań zaliczyć należy wspomaganie rozwoju intelektualnego i samodzielnego myślenia dziecka, ...