• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pomoc postpenitencjarna w środowisku wolnościowym dla osób 60+ : przykłady oddziaływań

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 834 (2.181MB)
Autor:
Gucwa-Porębska, Katarzyna
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISBN: 978-83-8084-124-6
(e-ISBN) 978-83-8084-142-0
ISSN: 0239-6025
Język: pl
Słowa kluczowe:
więźniowie
resocjalizacja
seniorzy
pomoc postpenitencjarna
Data: 2018
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Książka została podzielona na dwie części. Część pierwsza zawiera teoretyczne ujęcie procesu starzenia się w kontekście pomocy postpenitencjarnej i przygotowania do życia na wolności osób powyżej 60 r.ż., przebywających w izolacji penitencjarnej. W tej części przedstawiłam strukturę ludności 60+ pod względem danych statystycznych, zwróciłam uwagę na rolę domów pomocy społecznej jako instytucji wspierających osoby starsze, opisałam formy wsparcia w ramach pomocy postpenitencjarnej ze szczególnym zwróceniem uwagi na udzielające go podmioty, omówiłam proces reintegracji społecznej z uwzględnieniem konkretnych programów readaptacyjnych realizowanych w jednostkach penitencjarnych. Następnie opisałam rolę, jaką środowisko lokalne odgrywa w realizacji pomocy postpenitencjarnej na wolności. Przedstawiłam też obraz percepcji społecznej osób opuszczających jednostki penitencjarne w opinii środowiska oraz pokazałam formy wsparcia i zadania społeczności lokalnej w procesie readaptacji społecznej osób 60+ w środowisku wolnościowym. Część druga publikacji zawiera opis badań własnych, obejmujący ich metodologiczne podstawy, tj.: cel badań, problematykę badawczą, problem główny i pytania szczegółowe, metody i narzędzia badawcze. W tej części dodatkowo przedstawiłam wybrane elementy historii życia osadzonych 60+, wykorzystując analizę indywidualnych przypadków, oraz podsumowałam wyniki zebrane przy użyciu Kwestionariusza Orientacji Życiowej Antonovsky’ego SOC-29. Uważam, że podjęcie w książce tematyki form wsparcia i pomocy postpenitencjarnej dla osób 60+ po pobycie w izolacji więziennej to ważna próba przybliżenia marginalizowanego i niezbadanego dotąd zagadnienia. Jako odbiorców tej publikacji mam na myśli przede wszystkim studentów resocjalizacji i pracy socjalnej, pracowników Służby Więziennej i Kuratorskiej Służby Sądowej. Ponadto sądzę, że zarówno część teoretyczna, jak i przedstawione wyniki badań mogą być cennym źródłem wiedzy dla szerszej grupy odbiorców zainteresowanych tematyką pomocy postpenitencjarnej skierowanej do osób starszych.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10840
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image