Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSala, Krzysztofpl_PL
dc.date.accessioned2022-07-27T07:22:03Z
dc.date.available2022-07-27T07:22:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-83-8084-111-6
dc.identifier.issn0239-6025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11219
dc.description.abstractCel i zakres niniejszej książki związane są z próbą odpowiedzi na pytanie: Czy nowe rodzaje turystyki, takie jak couchsurfing, questing i goundhopping, są przejawem postmodernistycznych zachowań konsumenckich w Polsce? Hipoteza główna opierała się na założeniu, że nowe rodzaje turystyki, takie jak couchsurfing, questing i groundhopping, są charakterystycznym przejawem postmodernistycznych zachowań konsumenckich w Polsce. Ich dalszy rozwój jest jednak w dużym stopniu uzależniony od kilku czynników socjoekonomicznych. Hipotezy cząstkowe są związane z wynikami badań, jakie przeprowadzono na losowo wybranej grupie uczestników trzech nowych rodzajów turystyki. Ze względu na cel i potrzeby książki analizowane dane empiryczne zgromadzono w roku 2011. W analizie i ocenie różnych zjawisk dotyczących nowych rodzajów turystyki w Polsce zostały wykorzystane publikowane i niepublikowane dane statystyczne krajowe i międzynarodowe, raporty, ekspertyzy, wyniki badań naukowych, wywiadów oraz własnych badań empirycznych. Możliwość prezentacji danych statystycznych uwarunkowana była ich dostępnością i cyklem publikacji. Interdyscyplinarny charakter badanej problematyki wymagał również przeprowadzenia studiów literaturowych obejmujących takie dziedziny nauki, jak: turystyka, ekonomia, filozofia, marketing. Badania własne przeprowadzono za pomocą wywiadu kwestionariuszowego na próbie 123 turystów, uczestników questingu, couchsurfingu i groundhoppingu. Dostarczyły one kompleksowych, unikatowych informacji o uczestnikach nowych rodzajów turystyki, ich oczekiwaniach, potrzebach i odczuciach. Do realizacji przyjętych celów, postawionych problemów badawczych oraz weryfikacji założonych hipotez zastosowano następujące metody badawcze: − wywiady kwestionariuszowe na losowo wybranej grupie uczestników turystyki, − analizę statystyczną wyników badania, − analizę krytyczną piśmiennictwa (źródeł). Wyniki badań poddano analizie, wykorzystując statystykę opisową, która umożliwiła pogłębioną charakterystykę najważniejszych zjawisk oraz ocenę ich zróżnicowania. Struktura i logika treści monografii wynika z przyjętych celów, wskazanych problemów badawczych oraz postawionych hipotez. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale I scharakteryzowano pojęcie postmodernizmu. Dokonano prezentacji historycznej pojęcia, przedstawiono rozmaite podejścia i poglądy różnych autorów na temat postmodernizmu. W rozdziale II przedstawiono pojęcie konsumpcjonizmu. Dokonano charakterystyki zagadnienia i opisano jego genezę. Omówiono szczegółowo sytuację konsumpcjonizmu we współczesności. Ukazano istotę konsumpcjonizmu i pojęć powiązanych z konsumpcją, jak również tendencje w rozwoju konsumpcjonizmu. W rozdziale III zaprezentowano wybrane rodzaje turystyki, które wpisują się w nurt zachowań postmodernistycznych. Dokonano przeglądu opinii różnych autorów na temat tendencji rozwoju turystyki. Dokonano wyczerpującej charakterystyki form i obszarów zachowań postmodernistycznych w turystyce. W rozdziale IV charakteryzowano trzy nowe rodzaje turystyki – questing, couchsurfing i groundhopping. Zaprezentowano ich genezę, rozwój oraz dokładne zasady uczestnictwa. Rozdział V ma charakter typowo empiryczny. Ukazano w nim wyniki badań własnych, które potwierdziły postawione przez autora hipotezy badawcze.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Krakówpl_PL
dc.relation.ispartofseriesPrace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 823pl_PL
dc.subjectturystykapl_PL
dc.subjectPolskapl_PL
dc.subjectpostmodernizmpl_PL
dc.subjectkonsumpcjonizmpl_PL
dc.titlePostmodernistyczne zachowania konsumenckie na rynku turystycznym w Polscepl_PL
dc.typeBookpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord