• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Postmodernistyczne zachowania konsumenckie na rynku turystycznym w Polsce

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 823 (2.385MB)
Autor:
Sala, Krzysztof
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISBN: 978-83-8084-111-6
ISSN: 0239-6025
Język: pl
Słowa kluczowe:
turystyka
Polska
postmodernizm
konsumpcjonizm
Data: 2018
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Cel i zakres niniejszej książki związane są z próbą odpowiedzi na pytanie: Czy nowe rodzaje turystyki, takie jak couchsurfing, questing i goundhopping, są przejawem postmodernistycznych zachowań konsumenckich w Polsce? Hipoteza główna opierała się na założeniu, że nowe rodzaje turystyki, takie jak couchsurfing, questing i groundhopping, są charakterystycznym przejawem postmodernistycznych zachowań konsumenckich w Polsce. Ich dalszy rozwój jest jednak w dużym stopniu uzależniony od kilku czynników socjoekonomicznych. Hipotezy cząstkowe są związane z wynikami badań, jakie przeprowadzono na losowo wybranej grupie uczestników trzech nowych rodzajów turystyki. Ze względu na cel i potrzeby książki analizowane dane empiryczne zgromadzono w roku 2011. W analizie i ocenie różnych zjawisk dotyczących nowych rodzajów turystyki w Polsce zostały wykorzystane publikowane i niepublikowane dane statystyczne krajowe i międzynarodowe, raporty, ekspertyzy, wyniki badań naukowych, wywiadów oraz własnych badań empirycznych. Możliwość prezentacji danych statystycznych uwarunkowana była ich dostępnością i cyklem publikacji. Interdyscyplinarny charakter badanej problematyki wymagał również przeprowadzenia studiów literaturowych obejmujących takie dziedziny nauki, jak: turystyka, ekonomia, filozofia, marketing. Badania własne przeprowadzono za pomocą wywiadu kwestionariuszowego na próbie 123 turystów, uczestników questingu, couchsurfingu i groundhoppingu. Dostarczyły one kompleksowych, unikatowych informacji o uczestnikach nowych rodzajów turystyki, ich oczekiwaniach, potrzebach i odczuciach. Do realizacji przyjętych celów, postawionych problemów badawczych oraz weryfikacji założonych hipotez zastosowano następujące metody badawcze: − wywiady kwestionariuszowe na losowo wybranej grupie uczestników turystyki, − analizę statystyczną wyników badania, − analizę krytyczną piśmiennictwa (źródeł). Wyniki badań poddano analizie, wykorzystując statystykę opisową, która umożliwiła pogłębioną charakterystykę najważniejszych zjawisk oraz ocenę ich zróżnicowania. Struktura i logika treści monografii wynika z przyjętych celów, wskazanych problemów badawczych oraz postawionych hipotez. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale I scharakteryzowano pojęcie postmodernizmu. Dokonano prezentacji historycznej pojęcia, przedstawiono rozmaite podejścia i poglądy różnych autorów na temat postmodernizmu. W rozdziale II przedstawiono pojęcie konsumpcjonizmu. Dokonano charakterystyki zagadnienia i opisano jego genezę. Omówiono szczegółowo sytuację konsumpcjonizmu we współczesności. Ukazano istotę konsumpcjonizmu i pojęć powiązanych z konsumpcją, jak również tendencje w rozwoju konsumpcjonizmu. W rozdziale III zaprezentowano wybrane rodzaje turystyki, które wpisują się w nurt zachowań postmodernistycznych. Dokonano przeglądu opinii różnych autorów na temat tendencji rozwoju turystyki. Dokonano wyczerpującej charakterystyki form i obszarów zachowań postmodernistycznych w turystyce. W rozdziale IV charakteryzowano trzy nowe rodzaje turystyki – questing, couchsurfing i groundhopping. Zaprezentowano ich genezę, rozwój oraz dokładne zasady uczestnictwa. Rozdział V ma charakter typowo empiryczny. Ukazano w nim wyniki badań własnych, które potwierdziły postawione przez autora hipotezy badawcze.
URI
http://hdl.handle.net/11716/11219
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WPL)
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image