Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorAntoń, Paulinapl
dc.contributor.authorBereźnicka, Małgorzatapl
dc.contributor.authorCiempka, Martynapl
dc.contributor.authorDomagała, Paweł Konradpl
dc.contributor.authorKopeć, Rafałpl
dc.contributor.authorKrzeczek, Monikapl
dc.contributor.authorŁubiński, Piotrpl
dc.contributor.authorOstojski, Janpl
dc.contributor.authorPiórecka, Magdalenapl
dc.contributor.authorSchmidt, Pawełpl
dc.contributor.authorSujka, Dominikapl
dc.contributor.authorTrochowska, Katarzynapl
dc.contributor.authorWywiał, Przemysławpl
dc.contributor.authorZychowicz, Patrycjapl
dc.contributor.authorŻebrowski, Andrzejpl
dc.contributor.editorKwiasowski, Zbigniewpl
dc.contributor.editorPabis-Cisowska, Katarzynapl
dc.contributor.editorPietrzyk, Marekpl
dc.date.accessioned2023-11-15T12:57:38Z
dc.date.available2023-11-15T12:57:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.isbn978-83-8084-030-0
dc.identifier.issn0239-6025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12504
dc.description.abstractNa początku trzeciego tysiąclecia możemy zauważyć, że współczesna rzeczywistość jest niezwykle dynamiczna i złożona, wielu teoretyków dodaje: nieprzewidywalna, twierdząc, że świat pędzi ku „wielkiej niewiadomej”. Zmieniająca się sytuacja polityczna, technologiczna, społeczna, ekologiczna, kulturowa, etniczna i tożsamościowa oraz intensywność tych zmian wymagają reorientacji myślenia na temat bezpieczeństwa. W tym obszarze badawczym sytuuje się książka pod tytułem: Bezpieczeństwo w nowych czasach. Autorami zawartych w niej tekstów są pracownicy naukowo-dydaktyczni i studenci oraz doktoranci Instytutu Bezpieczeństwa i Edukacji Obywatelskiej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, a także pracownicy naukowo-dydaktyczni innych ośrodków naukowych współpracujących z Instytutem. Książka została podzielona na dwie części. Część pierwsza, o charakterze interdyscyplinarnym, zatytułowana Oblicza bezpieczeństwa, zawiera dziesięć tekstów dotyczących wyników badań prowadzonych w obszarach bezpieczeństwa międzynarodowego, narodowego, lokalnego i personalnego. Różnorodność przedstawionych zagadnień ukazuje olbrzymią złożoność i wielość wyzwań drugiej dekady XXI wieku. Część druga, pod tytułem Rodzina i szkoła wobec wyzwań współczesności, to cztery teksty prezentujące rezultaty badań w obszarze bezpieczeństwa personalnego. Skoncentrowane na edukacji obywatelskiej syntetyczne wyniki badań dotyczą: kultury pedagogicznej społeczeństwa, agresji i przemocy w środowisku szkolnym, działalności Instytutu Goethego w Polsce jako przykładu wspierania kształcenia obywatelskiego i opinii rodzin studenckich z dziećmi na temat bezpieczeństwa w domach studenckich. Przedstawione problemy bezpieczeństwa rodziny i szkoły w nowych czasach wskazują na nieznane, często zaskakujące zagrożenia dla młodego człowieka, który nie zawsze radzi sobie z nieprzewidzianymi kłopotami. Wyniki przeprowadzonych dotychczas badań wskazują na potrzebę dalszej diagnozy problemu, która pozwoli na zwiększenie czy wręcz stworzenie standardów bezpieczeństwa oraz zainspiruje dyskusję o bezpieczeństwie i wpłynie na poszukiwanie odpowiedzi na pytania o misję i powinności rodzica oraz nauczyciela w edukacji obywatelskiej XXI wieku.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Krakówpl
dc.relation.ispartofseriesPrace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 786pl
dc.subjectbezpieczeństwopl
dc.subjectbezpieczeństwo personalnepl
dc.subjectbezpieczeństwo narodowepl
dc.subjectbezpieczeństwo międzynarodowepl
dc.titleBezpieczeństwo w nowych czasachpl
dc.typeBookpl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord