dc.contributor.author | Gunia, Grażyna | pl |
dc.contributor.author | Ochman, Agnieszka | pl |
dc.contributor.author | Trojańska, Małgorzata | pl |
dc.contributor.author | Dormus, Katarzyna | pl |
dc.contributor.author | Zaorska, Marzenna | pl |
dc.contributor.author | Twardowski, Andrzej | pl |
dc.contributor.author | Parys, Katarzyna | pl |
dc.contributor.author | Czyż, Anna | pl |
dc.contributor.author | Dyduch, Ewa | pl |
dc.contributor.author | Szymajda, Agnieszka | pl |
dc.contributor.author | Gołąbek-Jonak, Patrycja | pl |
dc.contributor.author | Bora, Anna | pl |
dc.contributor.author | Biesiadecka, Magdalena | pl |
dc.contributor.author | Mihilewicz, Stanisław | pl |
dc.contributor.author | Żuchowska-Skiba, Dorota | pl |
dc.contributor.author | Baraniewicz, Danuta | pl |
dc.contributor.author | Brudniak, Monika | pl |
dc.contributor.author | Buczek, Agnieszka | pl |
dc.contributor.author | Sikorski, Jacek | pl |
dc.contributor.author | Masłowska, Monika | pl |
dc.contributor.author | Michalczyk, Anna | pl |
dc.contributor.author | Wolska, Danuta | pl |
dc.contributor.author | Superson, Barbara | pl |
dc.contributor.author | Pasteczka, Magdalena | pl |
dc.contributor.author | Bidziński, Karol | pl |
dc.contributor.author | Olszewski, Sławomir | pl |
dc.contributor.author | Kościółek, Maria | pl |
dc.contributor.editor | Gunia, Grażyna | pl |
dc.contributor.editor | Ochman, Agnieszka | pl |
dc.contributor.editor | Trojańska, Małgorzata | pl |
dc.date.accessioned | 2023-12-20T13:02:32Z | |
dc.date.available | 2023-12-20T13:02:32Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.isbn | 978-83-7271-999-7 | |
dc.identifier.issn | 0239-6025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/12663 | |
dc.description.abstract | Niniejszy – czwarty tom cyklicznego opracowania: Teoria i praktyka oddziaływań
profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością,
stanowi kontynuację formuły teoretyczno-empirycznych poszukiwań odpowiedzi
na pytania: Jaki powinien być kierunek wspierania dziecka/osoby dorosłej
z niepełnosprawnością w biegu jej życia? Które metody i formy pomocy
sprzyjają normalizacji jakości życia w określonych uwarunkowaniach czasowo-
przestrzennych, doświadczanych subiektywnie? Odpowiedzi na te i inne
pytania są treścią tekstów opracowanych przez teoretyków pedagogiki specjalnej
oraz praktyków, w tym nauczycieli, wychowawców, pedagogów-terapeutów,
którzy na co dzień pracują z osobami z niepełnosprawnością i ich
rodzinami. Propozycje rozwiązań w obszarze wspierania społecznego osób
z różnymi rodzajami niepełnosprawności w ujęciu historycznym, normatywnym,
funkcjonalnym i innowacyjnym mają ułatwić zrozumienie zróżnicowanych
potrzeb w zakresie wspomagania rozwoju tych osób i osiągania przez nie
lepszej jakości życia.
Kolejny tom książki ma podtytuł: wobec tradycji i innowacji. Powrót do
źródeł oznacza refleksję nad dorobkiem tych obszarów naukowych, które
ukształtowały obraz współczesnej teorii i praktyki działań profilaktyczno-
-wspierających rozwój osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych i terapeutycznych. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków | pl |
dc.relation.ispartofseries | Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 764 | pl |
dc.subject | osoby z niepełnosprawnością | pl |
dc.subject | rozwój osób z niepełnosprawnością | pl |
dc.subject | wspieranie dziecka z niepełnosprawnością | pl |
dc.title | Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością wobec tradycji i innowacji. T. 4.1 | pl |
dc.type | Book | pl |