• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Medialne obrazy świata. T. 2, Polityka i bezpieczeństwo w relacjach medialnych

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 912 (6.189MB)
Autor:
Idzik, Jakub
Klepka, Rafał
Piekarz, Michał
Weredyńska, Estera
Ujma, Maciej
Gardocki, Damian
Biłka, Iwona
Chudy, Zuzanna
Korba, Katarzyna
Nessing-Kaliciecka, Sylwia
Bębenek, Anna
Jakóbczyk, Natalia
Kapusta, Agnieszka
Kasolik, Bartosz
Pierzchała, Agnieszka
Redaktor:
Klepka, Rafał
Idzik, Jakub
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISBN: 978-83-8084-319-6
978-83-8084-320-2 (e-ISBN)
ISSN: 0239-6025
Język: pl
Słowa kluczowe:
mass media
polityka
aspekt społeczny
dezinformacja
bezpieczeństwo
policja
służby specjalne
Data: 2019
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Oddajemy w ręce Czytelników drugi tom pracy zatytułowanej Medialne obrazy świata. Popularność pierwszej części książki sprawiła, że postanowiono zaproponować jej kontynuację w nowej, nieco innej odsłonie. W wydanej w 2018 roku pracy Medialne obrazy świata. Wybrane problemy społeczno-polityczne w mediach specjaliści z różnych dziedzin przedstawiali swoje refleksje i analizy dotyczące problemów bliskich z ich perspektywy zawodowej. W niniejszej części wyniki swoich badań przedstawiają autorzy, którzy w zgodzie z wymaganiami metodologicznymi analizy zawartości mediów prezentują szczegółowe wnioski odnoszące się do zagadnień popularnych i bieżących, na które starają się jednak patrzeć z dystansem i bez osobistego zaangażowania. Dołożono jednocześnie starań, aby wszystkie rozdziały ukazujące wyniki badań empirycznych zbudowane były w podobny sposób. W pierwszej części każdego rozdziału zarysowano tematykę badania, następnie omówiono metodologię procesu badawczego, obszernie przedstawiono wyniki analizy, na końcu zaś zaprezentowano ostateczne wnioski płynące z przeprowadzonego badania. Do analizy wybrano aktualne zagadnienia oraz problemy dotyczące polityki i bezpieczeństwa, które były przedmiotem zainteresowania mediów w ostatnich latach. Pierwsze opracowanie ma charakter wprowadzający do badań i jako jedyne prezentuje teorię. W tekście Jakuba Idzika i Rafała Klepki omówiono znaczenie mediów i sposobu prezentowania przez nie świata dla współczesnego rozumienia rzeczywistości, scharakteryzowano także analizę zawartości, jej główne założenia oraz uwarunkowania i etapy stosowania, przybliżając także Czytelnikowi sposób, w jaki w następnych artykułach empirycznych projektowano badania i wyciągano wnioski z ich wyników. Dalsze artykuły stanowią wyniki analizy zawartości mediów, najczęściej tygodników społeczno-politycznych, gdyż to one są odbierane przez szczególnie zaangażowaną i zorientowaną część odbiorców mediów, dla których zagadnienia z zakresu polityki i bezpieczeństwa są ważne, osób zaangażowanych w poznawanie i kreowanie opinii na temat otaczającego ich świata oraz dzielenie się tymi opiniami. Nieznacznie rzadziej w rozdziałach pojawiają się analizy materiałów medialnych pochodzących z dzienników lub programów telewizyjnych. Przedmiotem zainteresowania badaczy był obraz policji i jego skandalizacja, obszernie odtworzone i scharakteryzowane przez Michała Piekarza. Maciej Ujma przeanalizował sposób, w jaki media prezentowały protesty społeczne przeciw zmianom w polskim sądownictwie. Porównanie sposobu przedstawiania zamachów terrorystycznych w USA w 2001 i we Francji w 2015 roku dokonane zostało przez Iwonę Biłkę. Dwa teksty dotyczą sposobu prezentowania w mediach problematyki uchodźców: badania Zuzanny Chudy i Katarzyny Korby. Sylwia Nessing-Kaliciecka podjęła się analizy tego, jak media kreślą obraz zagrożeń wybuchem konfliktu na światową skalę. Estera Weredyńska przedstawiła sposób, w jaki media kreują wiedzę swoich odbiorców na temat służb specjalnych. To, jak prezentowano w mediach wyjście Wielkiej Brytanii ze Wspólnot Europejskich, badała z kolei Anna Bębenek. Ważną grupę analiz umieszczono w rozdziałach przedstawiających medialne obrazy polskich współczesnych problemów. Damian Gardocki ukazał wyniki badań dotyczących zmian w Trybunale Konstytucyjnym widzianych oczyma mediów, Natalia Jakóbczyk organizacji szczytu NATO w Warszawie, Agnieszka Kapusta programu pomocy dla rodzin z dziećmi 500+, Bartosz Kasolik zagadnień bezpieczeństwa w parlamentarnej kampanii wyborczej, Agnieszka Pierzchała zaś sposobu, w jaki pisano o frankowiczach i możliwości udzielania im pomocy.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12985
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WPL)
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image