• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

(Kontro)wersje wielowymiarowości współczesnej edukacji

Thumbnail
View/Open
Prace Monograficzne nr 637 (11.58Mb)
Author:
Kędzierska, Barbara
Jakubaszek, Wanda
Topa, Danuta
Majerek, Bożena
Łukasik, Joanna Małgorzata
Solecki, Roman
Rybska-Klapa, Jolanta
Bem-Bełzowska, Małgorzata
Wyżga, Olga
Pająk-Ważna, Ewa
Pabis, Katarzyna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-editor:
Jakubaszek, Wanda
Topa, Danuta
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 978-83-7271-728-3
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-6025
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2012
Metadata
Show full item record
Description:
Monografia finansowana z funduszy Dziekana Wydziału Pedagogicznego oraz Instytutu Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Abstract
Edukacyjny rozwój człowieka warunkowany jest od zawsze postępem cywilizacyjnym społeczeństw. To postęp wytycza kierunek całokształtu przemian życia i zachowań kulturowych. Człowiek uczy się permanentnie, korzystając z wiedzy innych na drodze poznania bezpośredniego bądź pośredniego. Każde z nich determinuje rozwój poznawczy człowieka określając jego status quo. Warto zatem podjąć szerszy dyskurs nad wieloaspektowością edukacji, jej złożonością oraz rolą w przygotowaniu młodego człowieka do aktywnego i kreatywnego funkcjonowania w otaczającej rzeczywistości. Służyć temu może przyjęta w założeniach redakcyjnych konstrukcja tej monografii. Składające się na nią artykuły odzwierciedlają różnorodne problemy i zjawiska, które mają związek z przemianami zachodzącymi w obszarach wielowymiarowości współczesnej edukacji, w dylematach szkoły i kształcenia akademickiego oraz międzykulturowości edukacyjnej. Przegląd treści artykułów ma skłonić szerokie grono odbiorców - nauczycieli akademickich, nauczycieli i dyrektorów szkół, środowiska edukacyjne, a także studentów pedagogiki i studiów nauczycielskich do własnej refleksji nad praktyką edukacyjną. Mamy nadzieję, że lektura sprowokuje Czytelnika do głębszego namysłu nad humanum, które stanowi odzwierciedlenie kondycji systemu edukacji.
 
The educational development of a person has always been determined by the civilizational progress of the societies. It is progress that indicates the direction of all transformations in life and in cultural behaviours. People learn constantly, using the knowledge of others by means of direct or indirect experience, which in turn determines the cognitive development of individuals by naming their status quo. It is thus worth opening a broader discussion on multiaspectuality of education, its complexity and role in preparing a person to active and creative functioning in the surrounding reality. The structure of the monograph (Contro)versions of Multidimensionality of Education, adopted by the editors, may serve this purpose. The presented articles reflect various problems and phenomena connected with the changes taking place in the sphere of multidimensionality of modern education, in school and university education dilemmas, and in educational multiculturality. The content of the articles is designed to encourage the wide audience - academic teachers, school teachers and headmasters, educational circles and pedagogy students as well as all future teachers - to individual reflection on educational practice. We do hope that Readers will be provoked to a deeper insight into the humanum, which reflects the condition of the system of education.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1502
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image