• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kierunki i perspektywy zmian w kształceniu pedagogów

Thumbnail
View/Open
Kierunki i perspektywy... (129.2Kb)
Author:
Jurzysta, Kazimierz
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [347]-360 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
education
educator
teaching
standards
National Evaluating Frame
directions of changes
expectations
prospects
statutory conditions
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Abstract
The subject of consideration is the analysis of so far attempts at creating a modern life-long education system for the needs and challenges of the 21st century. They are only a part of necessary constructive discussion. Theoretical premises are derived from the output of consecutive conventions of Polish Pedagogical Association and a choice of latest publications of the research subject’s literature. It follows that proper qualification and perfection of pedagogical staff is the main condition of searching and putting into practice optimal and real solutions in the field of education. Possibilities resulting from statutory conditions and ministerial executive acts are also very important for educational practice. The prospects of further changes in the conceptions of teachers’ education were outlined on the basis of last years’ experience, introducing educational standards by universities at pedagogical majors and suggestion to replace them with National Evaluating Frame in accordance with the amendment of the Higher Education Act of 5 April 2011. It is assumed that the announced increase of organizational as well as content- related and methodological autonomy of universities will allow to prepare the graduates better for realization of their educational tasks in accordance with high public demands and expectations.
URI
http://hdl.handle.net/11716/190
Collections
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image