Show simple item record

dc.contributor.authorAleksander, Tadeuszpl_PL
dc.contributor.authorSzarota, Zofiapl_PL
dc.contributor.authorCzerniawska, Olgapl_PL
dc.contributor.authorSaran, Janpl_PL
dc.contributor.authorMajerek, Bożenapl_PL
dc.contributor.authorMiś, Lucjanpl_PL
dc.contributor.authorWołk, Zdzisławpl_PL
dc.contributor.authorMirewska, Elżbietapl_PL
dc.contributor.authorMatejek, Józefapl_PL
dc.contributor.authorZdebska, Ewelinapl_PL
dc.contributor.authorLubińska-Bogacka, Magdalenapl_PL
dc.contributor.authorUrbanek, Jolantapl_PL
dc.contributor.authorBanach, Marekpl_PL
dc.contributor.authorGierat, Tadeusz Waldemarpl_PL
dc.contributor.authorProkop, Jiřípl_PL
dc.contributor.authorRozenbajger, Małgorzatapl_PL
dc.contributor.authorKawula, Annapl_PL
dc.contributor.authorWnęk-Gozdek, Joannapl_PL
dc.contributor.authorBaraniak, Barbarapl_PL
dc.contributor.authorJordan, Mariapl_PL
dc.contributor.authorGierszewski, Dorotapl_PL
dc.contributor.authorCyboran, Beatapl_PL
dc.contributor.authorBednarczyk, Henrykpl_PL
dc.contributor.authorLitawa, Aleksandrapl_PL
dc.contributor.authorPabiańczyk, Annapl_PL
dc.contributor.authorSeredyńska, Danutapl_PL
dc.contributor.authorWawrzyniak, Joanna K.pl_PL
dc.contributor.authorOrzechowska, Grażynapl_PL
dc.contributor.authorMajewska-Kafarowska, Agnieszkapl_PL
dc.contributor.authorDomagała-Kręcioch, Agnieszkapl_PL
dc.contributor.authorTomczyk, Łukaszpl_PL
dc.contributor.authorBarańska, Magdalenapl_PL
dc.contributor.editorSzarota, Zofiapl_PL
dc.date.accessioned2018-08-23T10:59:40Z
dc.date.available2018-08-23T10:59:40Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.isbn978-83-7271-723-8
dc.identifier.issn0239-6025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/3096
dc.description.abstractCelem opracowania jest zajęcie stanowiska w dyskusji nad rolą badań andragogicznych w wyznaczaniu bieżących i przyszłych kierunków polityki społecznej, w debacie nad rolą i funkcjami oświaty dorosłych wobec globalizacji, informatyzacji i zdefiniowanych problemów społecznych. Priorytetowym zadaniem badawczym, podjętym przez autorów publikacji, jest diagnoza rozmiaru problemu zagrożenia defaworyzacją, marginalizacją i wykluczeniem społecznym, wskazanie grup defaworyzowanych, rozpoznanie strategii rozwiązywania problemów związanych z uczestnictwem społecznym oraz integracją społeczną, określenie kwestii społecznych, do złagodzenia których przyczynia się oświata dorosłych, opis jej narzędzi. Opracowanie przynosi propozycje procesów normalizacyjnych realizowanych przez uczestnictwo w edukacji permanentnej (kształcenie poszkolne i pozaszkolne, kształcenie tzw. drugiej szansy, edukacja nieformalna) oraz w kulturze poprzez działalność instytucji, placówek, organizacji społecznych i stowarzyszeń umożliwiających twórcze zagospodarowanie czasu wolnego. Opisano lokalne i regionalne inicjatywy i działania optymalizujące, zmierzające do rozwoju, integracji i aktywizacji jednostek oraz grup zagrożonych marginalizacją.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Krakówpl_PL
dc.relation.ispartofseriesPrace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 618pl_PL
dc.subjectedukacja dorosłychpl_PL
dc.titleOświata dorosłych wobec jednostek i grup defaworyzowanych : ku społecznej jednościpl_PL
dc.typeBookpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record